Gå til innhold

Biltilsynet + Bur i bilen = ok

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

for dere som ikke visste det lissom.

hørte på et lite foredrag fra Biltilsynet på kurset i dag.

 

dem sa at det ikke var noe i veien med bur i bilen, eller 4 punkts etc..sett med sjønn...at det er skikkelig montert.

 

og en ting til...hvis du blir stoppet i teknisk kan han fra Biltilsynet enten gi deg bot eller mangellapp, dette som han føler for. man kan ikke si noe i mot.

 

litt på tryne? :mad: :mad: :mad:

 

noe sier meg at jenter ikke vil få bot...*flash*

vi kan lissom ikke moone...tjener ikke stort på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

og en ting til...hvis du blir stoppet i teknisk kan han fra Biltilsynet enten gi deg bot eller mangellapp, dette som han føler for. man kan ikke si noe i mot.

 

litt på tryne? :mad: :mad: :mad:

 

noe sier meg at jenter ikke vil få bot...*flash*

vi kan lissom ikke moone...tjener ikke stort på det.

Har det ikke vert sånn lenge eller har det bare vert mangellapp i teknisk kontroll??

Gjelder det også på trim? må man betale avgifter på det da isåfall??

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Det skulle bare mangle att det var lovlig å ville beskytte seg selv.

Eller med biltilsynet er det vel igrunn ikke en selvfølge....

 

Du beskytter deg selv ja, men problemet er at da vil ikke bilen deformeres så mye og dermed vil den mose møtende biler en god del,, er vel derfor dem stiller seg skeptiske, også er det vel ikke lov å feste selen til buret, for hvis buret skulle bøyes så ryker nok bein og innmat før selan.....

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

 

Du beskytter deg selv ja, men problemet er at da vil ikke bilen deformeres så mye og dermed vil den mose møtende biler en god del,, er vel derfor dem stiller seg skeptiske, også er det vel ikke lov å feste selen til buret, for hvis buret skulle bøyes så ryker nok bein og innmat før selan.....

Det beskytter jo bare inni bilen da.. hvis den skal deformeres noe mer så blir man jo klemt i stykker..

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hopless

 

Du beskytter deg selv ja, men problemet er at da vil ikke bilen deformeres så mye og dermed vil den mose møtende biler en god del,, er vel derfor dem stiller seg skeptiske, også er det vel ikke lov å feste selen til buret, for hvis buret skulle bøyes så ryker nok bein og innmat før selan.....

 

Dersom du kjører suburban eller noe så deformerer du den andre bilen også... tror ikke det er derfor de er skeptiske gitt...

dessuten går de fleste bur ikke lenger enn til torpedoveggen og deformasjonsonen stopper stort sett der....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er VELDIG viktig når man har bur i bilen er å polstre buret der du kan komme i kontakt med det. Om dette ikke gjøres er det mye faligere med bur en uten. Samme som boxer sa når han tok bilen sin. Eneste skaden han fikk var kulen i hodet etter buret. Hadde du hatt litt polstring hadde du nok ikke kjent noe.

Jeg håper ihverfall at ingen får kjøre på bane i år uten polstrede bur. Selv med hjelm er dette farlig. Du knuser hjelmen. Er ikke nødvendig med mye polstring. Se bare på WRC biler, der er det bare noen små flekker akkurat der det er fare for at man kommer i kontakt med buret. Tenk også på knær.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Noe som er VELDIG viktig når man har bur i bilen er å polstre buret der du kan komme i kontakt med det. Om dette ikke gjøres er det mye faligere med bur en uten. Samme som boxer sa når han tok bilen sin. Eneste skaden han fikk var kulen i hodet etter buret. Hadde du hatt litt polstring hadde du nok ikke kjent noe.

Jeg håper ihverfall at ingen får kjøre på bane i år uten polstrede bur. Selv med hjelm er dette farlig. Du knuser hjelmen. Er ikke nødvendig med mye polstring. Se bare på WRC biler, der er det bare noen små flekker akkurat der det er fare for at man kommer i kontakt med buret. Tenk også på knær.

 

Helt enig med deg.... jeg var med RS2 da han traff brøytekantene på sigdal (de var steinharde) og selv med polstret bur og hjelm så merket jeg den smellen godt... tør ikke tenke på hvordan det er uten polstring og/eller hjelm..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår