Gå til innhold

Program til å måle antall liter i basskasse?

Ranger emnet

Lunaz

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så flink i matte eller å tegne, så jeg lurte på om det var et program det gikk ann å bruke for å finne ut hvor mange liter en kasse blir på ved å legge inn målene?

Har 2 stk 8" RF Punch som hver skal ha 17 liter. Men jeg klarer ikke regne ut målene slik at det blir ca 35l.. 115cm brei, 39 høyt, men så er det jo også skråvegg inn mot seterygg..

Noen som kan hjelpe? :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink i matte eller å tegne, så jeg lurte på om det var et program det gikk ann å bruke for å finne ut hvor mange liter en kasse blir på ved å legge inn målene?

Har 2 stk 8" RF Punch som hver skal ha 17 liter. Men jeg klarer ikke regne ut målene slik at det blir ca 35l.. 115cm brei, 39 høyt, men så er det jo også skråvegg inn mot seterygg..

Noen som kan hjelpe? :)

Du vil vel slite litt med å få inn elementene i den kassa.

Hvis man går ut i fra at du bruker 19mm MDF skal kassa ha en snittdybde på under 10 cm.

Dvs. feks. 7cm på toppen og 13 cm i bunn.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMPAK

00000067.GIF

Informasjon

-Komplett Term-pak sofware med Term-Pro, Term-Cad 3d og Term-Lab classic.

-Term-pro er kanskje markededs beste høyttaler kasse beregningsprogram, brukes av stort sett ALLE !

-Term-cad er ett eget program for design av din egen basskasse.

-Term-lab her kan man måle seg til "alt", Hardware trengs !

-Dette programmet ble solgt gjennom Rockford Fosgate for noen år tilbake og da var utsalgsprisen på ca 10 000,-

System krav:

Pentium 133 eller raskere PC

CD-rom

Laser printer

USB port (unntatt Windows NT versjonen)

Viktig:

TERM-PAK fungerer nå med Windows 95, 98, ME, XP, eller 2000.

Windows NT versjon er også mulig å få, men kun ved forespørsel.

PS.

Har du en tidligere versjon av TERMPAK eller en data som har "rast" med dette programmet, så kan vi skaffe oppdatering til en gunstigere pris. Kontakt oss for dette.

3,295.00 Nok

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre enn meg som har problemer med å bruke dette programmet? Høyttaleren blir dratt ut i venstre side av bildet og talla blir heilt på trynet. Om eg setter 250 i breidden blir den plutselig 1500 i høgden.

Om nokon får dette programmet til å funke så tar imot all hjelp.

Eller er følgande side meget bra, einaste problemet er at det er tommer. http://www.bcae1.com/spboxnew2.htm

Nissan Primera P11 98-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel slite litt med å få inn elementene i den kassa.

Det gikk med millimeterpresisjon... :)

Nå har jeg delt opp kassa i 2 innvendig så hver basser får 17l.

SPM: hvor store skal luftehullene være? Er det noe max/min der? Har en del forskjellige rørdimensjoner liggende...

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk med millimeterpresisjon... :)

Nå har jeg delt opp kassa i 2 innvendig så hver basser får 17l.

SPM: hvor store skal luftehullene være? Er det noe max/min der? Har en del forskjellige rørdimensjoner liggende...

Dette skal jo stå i spec'en til subbene.

Vanskelig å si noe mer før du evt gir oss noe mer info om type sub.

Ny eller gammel punch? hvis ny, hvilken serie? 1,2 eller 3? hvis gammel, hvor gammel?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider