Gå til innhold

Tenker på å kjøpe Volvo 240, men har noen spm

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hva tenker du på hvilken utgave? Tenker på å kjøpe meg en sedan, årsmodell fra 86 og oppover. Tenkte å bruke et sted mellom 20-30000kr. Har hørt at Volvo 240 er dyr i drift, stemmer det?

min 240 turbo bruker 1,4 ved minimalt gasspådrag hele veien og over 2 ved litt mer morro kjøring :) :)

finn formelen for $=hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min brukte 0,89 over 51mil. (fra styn til otta og tilbake igjen. 5 personer i bilen ned og 3 opp igjen..) grisekjøring tilbake (da hadde vi to biler)...

og da mangler jeg lamdasonden (må fixe gjenger i downpip'en)

fullstendig feil bakakselutveksling.. (3000rpm ellerno i 80..)

kan ikke akkurat si at jeg er lite fornøyd med det :D

spes ikke siden jeg har i overkant av 180hk og rundtomkring 300nm sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo motorer bruker ikke såå mye bensin som folk skal ha det til.

Volvo er:

Trafikksikker

komfor

lett å skru på

Lett å få tak i deler

lett og få hjelp til ting

og man kan gjøre nesten alt selv. Det er jo nesten som å bygge lego, ting passer bare en vei :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo motorer bruker ikke såå mye bensin som folk skal ha det til.

Volvo er:

Trafikksikker

komfor

lett å skru på

Lett å få tak i deler

lett og få hjelp til ting

og man kan gjøre nesten alt selv. Det er jo nesten som å bygge lego, ting passer bare en vei :)

Mvh Erik

enkelte er jo av den oppfatning av at man kjøpte bilen og da var det bare tut og kjør.. såklart om du tar en forgassermotor og kjører til den blir 20år gammel uten å ha olje på forgasseren, nye plugger, pluggledninger osv, luftfilter, olje og oljefilter så bruker det mye bensin.

men en ex. B23A, B230A/K som har vert godt vedlikeholdt hele livet, nytt av alle slitedeler som tilhører innsug, tenning og bensinsystem. som i tillegg er rett justert så er ex. min tidlg. 1984 240(244) med B23A og M47 girkasse oppgitt til å bruke 0,71l/mil ved langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bare lurer på en ting. Om jeg ikke får taki meg en Volvo 240 TIC til den prisen jeg har råd til. Men jeg ønsker meg en grom lyd ut fra bila, da har jeg tenkt til å sette i turbo etter hvert som jeg får en mer erfaring med å kjørebil. Bør jeg vente med å sette på effektanlegg eller bør jeg kjøpe en slik at jeg slipper et eventuelt bytte av effektanlegg om jeg setter enn turbo ved senere anledning? At den kan brukes med og uten turbo. Har lest et sted at man ikke kan bruke samme effektanlegget om man ettermonterer turbo.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider