TLAudio Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Vi holder på å støpe kasser til 10" bassere.. :rolleyes: Vi får masse hjelp og støtte over telefon fra Autod, (SUPER SERVICE!!) og jeg betviler IKKE hans viten, men jeg vil ha folks generelle meninger om hva som er rett med støping av basskasser i glassfiber: Sprs.1: Tykkelse - Holder det at den er stiv, eller bør den være like tykk som MDF eller SPON plata man lager fronten av? Komentar: Vi har støpt veggene til ca 5mm tykkelse... Sprs.2: Luftbobler/Luftlommer - Hvis man får områder i kanten av støpingen eller ellers i veggene som ikke ligger 100% inntill hverandre, (altså en luftlomme) bør man pusse ut denne og støpe inn en ny bit som fester seg helt inntill underlaget? Komentar: Vi har pusset ut disse med vinkelsliper og lagt inn nye biter med strie der vi har fått slike... Sprs.3: Fra kanten på formen/kassa man støper til frontplaten, blir det gjerne litt "glipper".. Der trekker man jo med stoff, og dynker dette i polyester.. Hvor tykt må dette stoffet være og kan man bruke hva som helst? Komentar: Vi har brukt stretchlaken, og dette ble ikke helt knallhardt, men ble så godt som stivt... Igjen: Anders har hjulpet oss masse, og tusen takk for det Anders,men jeg vil ha så mye info om dette som mulig... Jeg er IKKE inntresert i tilbud om å bygge dette for meg, men bare meninger/svar på mine spørsmål.. På forhånd takk.. :) :) Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 1: Er ikke helt sikker på hvor tykt det burde være, men det må ikke være like tykt som mdf platen. dette kommer jo selvsagt også litt ann på fasong på kassen, subbene osv... Kassa mi er vell ca 2 cm. tykk 2: Det beste hadde er selvsagt at det ikke legger seg luftlommer noen steder, men det går greit så lenge det ikke er store luftlommer, tok selv å slipte bort de få luftlommene som dukket opp med meg og støpte over igjenn :) 3: Er ikke helt sikker på om jeg forsto spørsmålet ditt men, jeg brukte konstruksjonslim og skruer imellom kassa og mdf plata... Har jeg misforstått noe så er det bare å si fra :) Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Sprs.1: Tykkelse - Holder det at den er stiv, eller bør den være like tykk som MDF eller SPON plata man lager fronten av?Komentar: Vi har støpt veggene til ca 5mm tykkelse... Det kommer helt ann på formen på kassa, men normalt så holder det hvis du hadde brukt fleece stoff og støttet opp kassa skikkelig inni med mdf "stag", du kan i tillegg støpe alle kanter og hjørner inni kassa med den støpeplasten som Anders selger, da blir kassa vanvittig død og fin. Sprs.2: Luftbobler/Luftlommer - Hvis man får områder i kanten av støpingen eller ellers i veggene som ikke ligger 100% inntill hverandre, (altså en luftlomme) bør man pusse ut denne og støpe inn en ny bit som fester seg helt inntill underlaget? Komentar: Vi har pusset ut disse med vinkelsliper og lagt inn nye biter med strie der vi har fått slike... Her har du gjort helt rett etter min mening. Betydningen av små luflommer er vel kanskje ikke så viktig på en slik konstruksjon, men bedre å være på den sikre siden og gjøre det skikkelig første gangen:) Sprs.3: Fra kanten på formen/kassa man støper til frontplaten, blir det gjerne litt "glipper".. Der trekker man jo med stoff, og dynker dette i polyester.. Hvor tykt må dette stoffet være og kan man bruke hva som helst? Komentar: Vi har brukt stretchlaken, og dette ble ikke helt knallhardt, men ble så godt som stivt... Jeg har aldri prøvd annet enn fleece stoff og det blir hvertfall veldig stivt og fint når du smører det på begge sider. Har du mulighet så bør du helle endel polyester inni kassa etterpå og rotere denne rundt så polyesteren renner inn i alle kroker og kriker, da er du helt sikker på å ha mettet stoffet helt på innsiden også. Har hørt stretchlaken ikke er så bra som fleece, mye tynnere er det også. Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Her kommer noen bilder for at dere skal forstå bedre... Spørsmålene mine står først i denne tråden... Tykkesle på glassfiber veggen: [/img] Gapet/ glippen som blir mellom frontplata og glassfiber støpen: [/img] [/img] Takker for svar så langt, tar gjerne imot flere meninger og anbefalinger.. Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg