King-Nothing Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Har kjøpt meg en Mazda 626 2.0i 16V st.vogn og er kjempefornøyd. Bilen er så og si strøken. :) Men er litt usikker på hvor mange hester den har. Har ikke fått det ordentlige vognkortet, og det står ikke i det midlertidige. Har hørt snakk om 146. Kan dette stemme? Den er jo ganske "sprek", men syntes det hørtes litt mye ut...Noen som vet? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Har du dobble eksospotter? Da har du enten 148 hk eller 140 hk, avhengig om du har en 88-modell, eller 89-91. Bilen fikk nemlig kat. i 1989, da ble hk'ene begrenset til 140. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Har en 89-mod med dobble eksospotter. Da er det 140 da? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Ja, det er svært sannsynlig. :) Er en veldig fin motor, men uten kat, så går den jo selvfølgelig litt verre, får puste litt mer da. Men, er uansett en av de beste Mazda-motorene. Sterk, og utrolig driftsikker. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Ja, som sagt er det litt futt i den. Og har hørt mye skryt om de bilene der... Skal vel stå sånn ca 102kW i vognkortet da? Er det ikke Antall kW * 1,36 = Antall hester? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 joda... men er ikke sikkert det står i vognkortet... gjør ikke det i mitt hvertfall... etter hva eg har funnet ut er det den beste motoren til mazda (nå ser vi bort fra wankelfamilien)... med doble ventilfjører osv... :) men du bør sjekke for rust i støtdempertårnene bak... ruster ALTID der... spørsmålet er bare om noen har tatt rustet før :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Kjøpte den for ca 1 mnd siden, men den ble hentet av bilforhandleren for å EU-godkjenne den for noen dager siden. De manglet noen deler da jeg kjøpte den, så dette ble tatt nå. Var i grunn bare en opphengskule og en bremsecaliper (?) som skulle byttes, men de hadde byttet disse tingene, pluss ny bensintank og rør ned til tanken (pga rust), og også byttet en del foringer på bilen. Ca 1 uke før jeg kjøpte den hadde de byttet registerreim, og støtdempere både foran og bak, så dersom det hadde vært noe rust, hadde de nok tatt det i samme slengen. :) Veldig flinke folk! Fikk beskjed om å skrive ned alt jeg syntes var "dårlig" på bilen, og så skulle de fikse det. Og det gjorde de. Det syntes jeg er veldig bra service, i og med at det tross alt er en 89-mod. Betalte 35000,- for den inkl årsavgivt og omregistrering. Hva syntes dere om prisen? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Dersom det er svært lite, eller ikke noe rust, samtidig som at den ikke har gått så langt, og er i god stand, så er prisen OK. :) Det mener ihvertfall jeg. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Bilen er 99% strøken, og har gått ca 200000 Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Det står sikkert 103 KW i vognkortet. 107 KW med en 1988 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Det står sikkert 103 KW i vognkortet. 107 KW med en 1988 mod. Hihi står 125KW i mitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 fe3t: Har du fått den godkjent med turbo nå? Snakka med deg på mx6 forumet og da sa du at det var problemer med godkjenning fra mazda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 fe3t: Har du fått den godkjent med turbo nå? Snakka med deg på mx6 forumet og da sa du at det var problemer med godkjenning fra mazda. Ja Mazda var håpløse å ha med å gjøre, de nektet plent å godkjenne bilen. Ironisk nok så ble det den lokale Mazda forhandleren som bidro med den dokumentasjonen som skulle til for å overbevise biltilsynet om at prosjektet var fornuftig. Jeg fikk dem nemlig til å kryssrefere noen dele nr på bremseskivene på min bil med delenr på bremse skivene på en 88 MX6 GT. det viste seg nemlig at skivene er identiske. Jeg ba om en utskrift og fikk verksmesteren til å signere den. sammen med alt det andre jeg hadde i ei mappe hos biltilsynet var dette nok til at jeg fikk klarsignal til å begynne med å montere utstyret på bilen. Fikk på alt i sommerferien i fjor. og viste bilen i August der den ble godkjent uten anmerkninger.(justerte ned CO litt sjøl under visninga, da den var litt høy) At ladetrykket lå på 0,5 bar i steden for de 0,28 bar GIK hadde skrevet den skulle yte 170 hk ved var det ingen som sa noe på. "Godkjent med Turbo" og 170 hk / 125KW ble skrevet inn i vognkortet. Tror nok gutta ved trafikk stasjonen skjønte at det var mer, men da GIK hadde signert et papir som sa 170 hk, tror jeg at de rett å slett dreit i om ytelsen var høyere.. At GIK hadde skrevet det jeg ba dem om å skrive, sa jeg naturligvis ingenting om :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Utrolig bra at du klarte det til slutt. Så i prinsippet er det bare papirer på bremsene og effekt man trenger? Ser ikke bort ifra at det blir turbo på min heller nå som det er bevist at det går ann å godkjenne. Problemet er jo bare at min er importert etter 97, og at jeg derfor må betale avgift på effektøkning. Blir fort dyrt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.