Gå til innhold

Mangler trøkk, er mest dirring i sub..

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke den bassboost tingen som er på spilleren...

Spilleren har bare en utgang til rca "rear"...

Som sagt så ble det bedre når hver sub fikk enten bare høyre, eller venstre signal...

Ble litt mye der, men eg får lese gjennom et par ganger til og "sortere" infoen..

Jordingen er i den dingsen som stikker litt opp midt i hjulbrønnen... Har vurdert å se om jeg kan fikse den litt..Har skrapt til bart metall der...

Snu subben, ja... da må jeg også bygge ny kasse for at den skal passe med seteryggen... Har prøvd å snu den tidligere, men da merket jeg ikke noe særlig..

Den største bekymringen nå er at forsterkeren begynte å kutte når jeg dro på litt...

Det beste hadde nok vært å få noen som kan dette bedre enn meg til å se på det. Men så gidder jeg ikke bruke masse penger på å levere bilen inn til noen shappe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du får bedre lyd om du kobler fra en RCA, høyre eller venstre så er det nok en snodig kobling en plass.

Om lyden blir den samme enten eller er det mye som tyder på at signalkabelen din og spilleren din er OK

MEN det kan høres ut som +/- kan være byttet om på subbene, slik at den ene subben har fått feil fase.

Da blir det nemlig ELENDIG lyd..

Har du sjekket dette?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får bedre lyd om du kobler fra en RCA, høyre eller venstre så er det nok en snodig kobling en plass.

Om lyden blir den samme enten eller er det mye som tyder på at signalkabelen din og spilleren din er OK

MEN det kan høres ut som +/- kan være byttet om på subbene, slik at den ene subben har fått feil fase.

Da blir det nemlig ELENDIG lyd..

Har du sjekket dette?

Er det ikke da du ender opp med en -3db i forhold til normalt koblet? ( Når en sub er koplet riktig og den andre er kopplet motsatt )

Dette ressulterer jo også i at elementene krangler om samme luft utenfor kassen, den ene suger mens den andre dytter.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere forstod helt hva jeg mente.. Men det var slik om en sub fikk både høyre og venstre signal, så ble lyden dårligere..Men fikk den bare høyre eller bare venstre signal, så ble det bedre...

Skal se litt på det idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere forstod helt hva jeg mente.. Men det var slik om en sub fikk både høyre og venstre signal, så ble lyden dårligere..Men fikk den bare høyre eller bare venstre signal, så ble det bedre...

Skal se litt på det idag...

Skjønte det, og det blir litt feil.

For egentlig skal hver sub ha høyre og venstre signal..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke da du ender opp med en -3db i forhold til normalt koblet? ( Når en sub er koplet riktig og den andre er kopplet motsatt )

Dette ressulterer jo også i at elementene krangler om samme luft utenfor kassen, den ene suger mens den andre dytter.

Mvh Erik

Jepp, du mister trøkket og får dirring og stygg lyd istedet.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dullet litt med anlegget idag...

- Først prøvde jeg å koble signalene inn på mange måter... Ingen forbedring...

- Så prøvde jeg en annen signalkabel... Ingen forbedring..

- Så kommer det noe merkelig.. Stilte meg bagasje mot bagasje med en kamerat sin bil.. Så tok vi signal fra hans spiller og inn på forsterkeren... Men broblemet var at det ikke ble noe bass.. Klarte å få litt av resten av musikken når vi endret på delefilteret på forsterkeren... Merkelige greier, begge anleggene funket som før etterpå også...

Imorgen skal jeg prøve videre:

- Prøve å jorde rca-kabelen..

- Prøve å snu kassen litt sånn opp ned frem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å koble om kablene fra forsterkeren og til kassen? Høytaler kablene altså, pass på at + på forsterkeren treffer + på subben, hvis en av høytalerene dine er feil kopplet ressulterer dette i at du får bare dirring og ikke lyd.

hvis du lurer på noe så legg meg til på msn så skal jeg etter beste evne prøve å hjelpe deg ealoken@hotmail.com

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subbene slår rett vei... Tok og sjekket det med et 9V batteri som nevnt tidligere.. Og først koblet jeg den ene subben feil på igjen, og da kunne jeg tydelig se at en av de slo feil... Så det er ikke det...

Blir jo litt mer prøving idag.. Har ikke store håpet, menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brent jordings baner du!??

Dette blir jo bare bedre og bedre!

Mvh

Dag Johansen

Tror faktisk man kan ødelege spilleren hvis det er dårlig jording på effektforsterkeren..! Det gjør at man jorderer eff.fors. igjennom spilleren..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk man kan ødelege spilleren hvis det er dårlig jording på effektforsterkeren..! Det gjør at man jorderer eff.fors. igjennom spilleren..

Jeg skjønner det, men her har vi en fyr som sliter med å få skikkelig tykk i bassen.

La oss si at det er 2-300 variabler som avgjør hvor bra resultatet blir og at 5-10 av dem igjen er viktige, også kommer noen drassende med slike påstander.

No wonder folk blir forvirra!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider