Gå til innhold

Låse ring på gass demper ØK !

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger 2 slike ringer som man skrur ned i demper beinet for å holde støtdemperen nede i røret..

Men til gassdempere.. Er slike orginale volvo orange gass dempere som kommer i slike sett med dempere og fjærer..

Tror hullet i midten må være 41 mm eller noe.. koster faen meg 400 kr på volvo for 2 stk anger2

Bær være litt billigere en volvo vertfall=)

Mvh:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok kjøpe de på volvo ja. for det er til nytypen demper du skal ha. Det er samme som på olje og gass på nydemperne. jeg har 2 rustne jævlige. så de vil ikke du ha.
¨

Hehe..

Har du bilder av dem ? :D Vet ikke om jeg gidder å betale 400 kr for 2 nye :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det original volvo gassdemper så skal de passe så bare ta de. Må bare se om jeg finner de. å det blir etter 8 i kveld en gang.

Jeg har slike orange gass dempere fra volvo.. Slike som følger med det 20mm senkesettet som dem selger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som dem solgte ja :P hehe. Er ikke nøye typen demper. Fordi det er snakk om 2 forskjellige modeller. Gammel og ny. den nye har samme innfesting enten det er olje eller gass. Siden jeg har 90 modell har jeg nye. Jeg sjekka dette grundig opp da jeg bestilte meg uoriginale gassdempere sammens med senkesettet (Manglet mutter for de originale passet ikke nemmelig) Da så jeg i boka til Volvo at det var 2 typer. Den gamle som du sikkert har mutter til og den nye typen som jeg har mutter til. Skal bare glefse i meg mat så skal jeg lete i garasjen og ta bilde.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tatt bildene. Se på demperen at det er en liten innsving slik at mutteren går ned i fjærbeinet. Er din slik også så går det som hakkamøkk.

mutter1.jpg

og enda et

mutter2.jpg

enda et

mutter3.jpg

Sorry for bildekvalitet. Er tatt med mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor diameter er det på hulle i den da ? Tror demperene mine var ca 40mm tykke... Bare for å være sikker liksom :)

Så ikke så veldig galne ut dem.. Så vis hullet i dem er like store som demperene mine så er jeg interisert, så lenge det går and å skru dem ned i "gamletypen" demperbein :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme type fjærbein. Bare typen demper og mutter som er forskjellig. Så det skal gå.

EDIT: Dessuten skal du få de, så det skader ikke å prøve :P

Ååå!

Ja det hadde jo vært supert :D Lurer på om jeg ikke skal til åndalsnes en gang denne vika, med en båthenger for onkelen min, og da kunne jeg komt å henta de kanskje ? Kjører jo "gjennom" moa vertfall da :)

Hvor bor du i ålesund da ? Dama mi snakka om at ho hadde sett bilen på bilde ditt stå en plass, ho går på skole i byen og hadde sett den når ho kjørte forbi med buss.. Men sa ikke Hvor da..

Mvh.

Fredrik å tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Nørvegata, ved Kolvikbakken ungdomskole.

Bare ring eller send sms på 95869146

mvh

Tom.

EDIT: Jeg er 99% sikker på at det går. Iallefall etter det jeg så hos volvo den gangen. (Jeg byttet ut de demperne med KYB dempere der mutteren fulgte med)

Du kan sjekke VADIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Nørvegata, ved Kolvikbakken ungdomskole.

Bare ring eller send sms på 95869146

mvh

Tom.

EDIT: Jeg er 99% sikker på at det går. Iallefall etter det jeg så hos volvo den gangen. (Jeg byttet ut de demperne med KYB dempere der mutteren fulgte med)

Du kan sjekke VADIS

Nørvegata ja, det var der ho hadde sett bilen din :)

Kan ta kontakt jeg når jeg er i ålesund!

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider