Gå til innhold

Turbotrykk!

Ranger emnet


Eiriken

Anbefalte innlegg

Turboen i b21AT motoren min ladder ikke mere en 0.5 med wastgatestaget helt innjustert, røsket av wastgateslangen men fikk ikke mere en 0.9 på maks da heller, skal ikke b21et turboen levere ialefall en bar da? notin synes ikke det går noe gått.. selger den tror jeg, lyst til og prøve volvo med v8 istedenfor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører man med wastafate justert er der oppi mot en bar trykk, napper man slangen kommer man oppi 1,6 i trykk, og det anbefales ikke på det sterkeste!

 

Har en anna turbo liggende vist int i en, er t3.

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalturboen på b21 et er en TB 0313... Ikke vannkjølt... Mange turboer blir byttet etter 100 -> 150.000... Mange bruker da TB 0323 (tror det er riktig) som er en lik turbo bare vannkjølt.. Rimelig sikker på at b21et ikke kom med vannkjølt orginalt..

 

Edit... Fult mulig jeg tar feil...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig sikker på det selv, har en vannkjølt på min, som kommer fra en 740. de fleste 740 kommer vel med vannkjøling og eldre 240 bare med olje kjøling, nyere vet jeg ikke ;)

 

Men vist noen er int i en t3 lader, olje kjølt si i fra, er i veldig bra stand, og ikke no slark!

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er ikke vannavkjølt nei, og den har ingen slakker sideveis, bare opp og ned, men det kompangseres av oljetrykket, så det er ialefall ikke en gåen turbo, og er rimelig sikker på at det er tett, gått over intercooleren og sveisene mine, men må kanskje sjekke en gang til, men greier meg med 0.5bar for og begynne med nå, røsker bare av wastgateslangen så jeg kommer opp i 0.9 vist jeg blir lei! Får da kjøpt nye motorer eller deler!

fikk jo full skrens oppover veien i 2 giret, og i og med at nermeste nabo er lansmannen så hyrer det en stund, kjekt og kjenne lensmannen vettu sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

->Du tar vannet fra vannpumpa og radiator...

 

B21ET blei ikke levert med vannkjølt turbo, men mange av turboene i senere tid har blitt byttet til vannkjølte. Etter 1990? var vannkjøling på de fleste turboer "originalt".

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår