Gå til innhold

-DÅRLIG- film fra rudskogen 14. april.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er litt annerledes med film enn det er med f.eks cs osv, det er ingen synlig forskjell mellom 50fps eller 25fps

 

Det er en synelig forskjell, en stor forskjell, 25fps hakker seg bortover i mine øyne, men jeg vet at det er mange som ikke kan se forskjellen.

 

forskjellen er at du får dobbelt så mange bilder å bruke båndbredde/data/kbits på, dvs hadde du brukt 25fps på den store filmen kunne du satt bitraten til 1600 istdet for 3200 som du hadde og fremdeles hatt like god kvalitet.

 

25FPS bruker ca 75% av plassen av 50FPS, ikke 50% som man kanskje skulle tro, dette kommer av at med høyere FPS skjer det mindre endringer i bildet mellom hvert bilde, og da blir det lettere å komprimere.

 

 

Og du skriver at det er en dårlig film... nå veit jeg du henger med pudding og at det ikke er helt på nivå med det han lager, men det her er da ingen dårlig film.

Jeg fikk ihvertfall ett bra bilde på hva som skjedde på torsdagen.

 

Med dårlig mente jeg at her har jeg ikke giddi å bruke tre måneder på å få fancy klipping som passer til musikkbeaten osv... *titte bort på pudding* Syns det er litt viktigere å få vist til alle de som ikke var der hva de gikk glipp av nå så de kommer på neste treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at noen fikk filmet dette! Gøy å se at noen satser litt på underholdene kjøring til Gatebil :) Lastet ned 50fps versjonen og det er klart merkbart, ikke noen nødvendighet, men bare ekstra eyecandy. Det gir litt DVD-feeling etter min mening. Siden jeg spurte Mark1 så får jeg spørre deg også, hvordan kamera ble brukt?

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at noen fikk filmet dette! Gøy å se at noen satser litt på underholdene kjøring til Gatebil :) Lastet ned 50fps versjonen og det er klart merkbart, ikke noen nødvendighet, men bare ekstra eyecandy. Det gir litt DVD-feeling etter min mening. Siden jeg spurte Mark1 så får jeg spørre deg også, hvordan kamera ble brukt?

 

bare en liten feeling da, er ikke heeelt det sammen,

- men du ser en merkbarforskjell på 25 og 50 fps, de som ikke ser dette kan jo laste ned 25 fts versjonen og holde kjeft :D ikke sant det rakainshu? - vi med dvd feeling i øya vi ser heller 50 fps versjonen doh

 

og for de som ikke veit hva FPS står for:

FRAMES PER SECOND - hvor mange bilder som tas i sekundet, derfor lagger det mindre på 50 fps filmer enn på 25 fps filmer. - er det per eller pr på engelsk?

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en synelig forskjell, en stor forskjell, 25fps hakker seg bortover i mine øyne, men jeg vet at det er mange som ikke kan se forskjellen.

 

Den "synlige" forskjellen er nok innbilt eller avhenger av andre ting.

Dv kamera tar ikke opp mere enn 25bilder i sekundet (50 halvbilder) så når du setter frameraten til 50 så endrer du bare bildesekvensen fra a,b,c,d,e til aa,bb,cc,dd,ee ergo det har ingen praktisk nytte.

Og apropo dvd feeling, dvd har også 25 bilder i sekundet som er det antallet som øyet trenger å se for at det ikke skal være hakkete.

 

Bare ett tips til neste gang.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "synlige" forskjellen er nok innbilt eller avhenger av andre ting.

Dv kamera tar ikke opp mere enn 25bilder i sekundet (50 halvbilder) så når du setter frameraten til 50 så endrer du bare bildesekvensen fra a,b,c,d,e til aa,bb,cc,dd,ee ergo det har ingen praktisk nytte.

Og apropo dvd feeling, dvd har også 25 bilder i sekundet som er det antallet som øyet trenger å se for at det ikke skal være hakkete.

 

Der tar du nok feil.

Det stemmer at DV-cammet tar opp 50 halve bilder i sekundet (Også kalt 50 fields) hvor ett field består av annenhver linje nedover. Det man kan gjøre er å bruke diverse triks for å få ut 50 hele bilder (bruker diverse aloritmer som oppdager hva som beveger seg og i hvilken fart, og kan da gjette seg til hvor pikselen egentlig skulle være). Dette vil du se hvis du kjører filmen framover frame for frame at hvert eneste bilde er unikt.

 

Når det blir snakk om at det er DVD-feeling (som de andre mener, ikke jeg!) så referere de nok til at diverse dvd-spillere bruker endel triks for å få ting til å se mer flytende ut. En DVD har også 50 fields i sekundet. Øyet kan oppfatte mye mer enn 25 fps. Hvor mange FPS øyet kan oppfatte kommer litt ann på hvordan du ser på det. Jeg ser forskjell på 25 og 50 fps, men endel folk legger ikke merke til forskjellen.

 

Du kan lese mer om dette på http://100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig flim!

 

hehe dere altså :)

 

Chiller: Dette er gunstig, og når ting kommer ut så raskt etter noe forventer man ingen ukesvis redigering...

 

Jeg må jo se mine "feil" og ta litt selvkritikk når du påpeker at jeg bruker en uke på å få til litt sync også - "er det egentlig verd det" :)

 

Igjen mye heftig kjøring der og jeg vil si til alle - Kenneth moen kjører FETT! MEN det er INGEN stopper for at noen andre skal "tørre å prøve seg" på drifting!

 

All honnør til både Chiller som dro rett uttpå med nyinnkjøpt 200sx for å teste det det gikk! Og all honnør til Xenon (orange 200sx) for å kjøre det bilen gikk og enda enda mere til, bare for å satse allt. Og all honnør til Hans Kristian som pisker en hvit sliten BMW E12, som egentlig burde vært avlivet snart for det den er verdt rundt banen.

 

Har forståelse for disse meneskene som raskt kommer i "skyggen" av f.eks de mer profilterte førerene, og det er meget bra at vi "amatørfilmere" profilerer mer de menneskene som satser tid og penger på å prøve å bedrive hobbyen sin, selv om de er 100% overskygget av større profiler! :D

 

FSR har nevnt at han har mer lyst på å arrangere et rent "amatørtrenings driftetreff" hvor store profiler som Kenneth moen, og forsåvidt Hersker Hans og andre mer kjente sladdere ikke skal stjele noe show, men heller alle få prøvet seg :)

 

Kommentarer anngående banen må være at Lånkebanen er en MYE mer egnet bane for drifting for motorsvake biler . Og de mest spennede tingene på rudskogen skjer egentlig på baksiden i sjikanen og slakteren og der.

 

Langsvingen krever mye mye power for å få til bra, pluss at det blir selvfølgelig et ekstra press der når man har sett "de store gutta" på breisladden som herjer rundt... Men de fleste der har effekt i massevis og mere til, og derfor mye mer potensiale for å lage show i den litt for slake svingen der :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSR har nevnt at han har mer lyst på å arrangere et rent "amatørtrenings driftetreff" hvor store profiler som Kenneth moen, og forsåvidt Hersker Hans og andre mer kjente sladdere ikke skal stjele noe show, men heller alle få prøvet seg :)

 

Syns det var helt uproblematisk at det var noen der som var bedre enn meg (ok ok, så var alle der bedre enn meg.) der, de ødela ihvertfall ikke for meg :P (Heller jeg som ødela for de).

 

Men jeg trenger å få øvd meg mer. Har jo aldri kjørt på bane før og har heller aldri kjørt med høyreratt. Har ikke helt giringa inn i blodet enda.

 

Kommentarer anngående banen må være at Lånkebanen er en MYE mer egnet bane for drifting for motorsvake biler . Og de mest spennede tingene på rudskogen skjer egentlig på baksiden i sjikanen og slakteren og der.

 

Jeg fikk til så godt som null i langsvingen, mens "bak" fikk jeg ihvertfall til endel fine sladder selv om det virker som om ingen av de blei festa til film ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår