Gå til innhold

Audi som ikke vil gå på tomgang

Ranger emnet

GNaRK

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en Audi 80 78mod 1.6 forgasser som ikke vil gå på tomgang...

Bilen er helt fin å kjøre med, men det er ikke snakk om att den skal gå på tomgang i det heletatt.

Har prøvd å justere litt på de to skruene som er der til å justere med, men det hjelper ingen ting hvor mye man skrur

Noen som har noen forslag om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over ALT av slanger, sjekk for lekasjer og morkne slanger.

Kjøpte nylig billigbil som hadde akkurat slike symptomer. Viste seg at en slange til veivhusventilasjonen ikke satt på. Festet den med slangeklemme og bilen ble god som ny!

For å sjekke om den drar falskluft sprayer du startgass, WD 40 e.l. rundt slangene. Øker turtallet, ja da trekker den falskluft :)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om vacumslange til fordeler er hel og sitter på.

Hadde en slik en en gang i tiden. Pakningen under forgasseren pleier å morkne. Det ser du ved at gasseren ikke sitter skikkelig fast. Så når du trår på suger'n gasser'n på plass. Mens på tomgang er ikke det ikke tilstrekkelig vakum i gasser'n til at'n klarer å hode den på plass. Kjøp ny pakning. De lever vanligvis ikke mere en 5 år slike pakinger. Den er nokså stor.

Hadde en audi 80 "sport" som "herjebil" (jorde/asfalt racer) Gikk som en dass på jorde pga all feilhjulstrekk, ble frakjørt av en kadett E 1,2... Men på asfalten var det en ren fryd så lenge håndbrekket fungerte... Gjorde 0-100 på 14 sek med en bomtur nedom 1giret i 80km/t. Motoren hadde gått 512 000km da vi fikk en. Gikk som ei klokke med etter at vi stripsa fast gasser'n... he he.

Dumt patent egentlig fra audi sin side. Ikke skur gasser'n fast i innsuget. ikke rart den hopper og spretter da... sombrero

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider