Gå til innhold

Feil med elektronisk boostcontroller?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Opplever at den elektroniske boostcontrolleren min ikke fungerer helt. Den viser ikke riktig turbotrykk, og den vil heller ikke reagere på innstilt turbotrykk. Displayet viser -5 eller -4 hele tiden, noe som den egentlig skal gjøre kun når bilen står i ro med motoren i gang.

Har opplevd dette en gang før, etter at jeg hadde hatt motorvask. Da hadde det kommet vann nedi kontakten til selve "signalboksen" som er koblet til wastegaten og turboen. Da fikk jeg tørket kontakten og ledningene skikkelig, og boostcontrolleren begynte å fungere som normalt igjen.

Forrige uke regnet det noen dager mens bilen sto ute, og boostcontrolleren begynte å fjuske igjen. Har prøvd å tørke ledninger og kontakter, men nå hjelper ikke det heller.

Noen som har forslag til en måte jeg kan få ordnet dette? Kan virkelig bli så mye fukt i ledningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har forslag?

 

hei, er ikke ledningene skikkelig terminert vil de trekke til seg veldig mye vann. kablene vil begynne å eire om de ikke er skikkelig terminert.

Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd

Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd

Audi S2 Coupe 1991 - Solgt

Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D

Mazda RX2 1972 - Prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at den elektroniske boostcontrolleren min ikke fungerer helt. Den viser ikke riktig turbotrykk, og den vil heller ikke reagere på innstilt turbotrykk. Displayet viser -5 eller -4 hele tiden, noe som den egentlig skal gjøre kun når bilen står i ro med motoren i gang.

Har opplevd dette en gang før, etter at jeg hadde hatt motorvask. Da hadde det kommet vann nedi kontakten til selve "signalboksen" som er koblet til wastegaten og turboen. Da fikk jeg tørket kontakten og ledningene skikkelig, og boostcontrolleren begynte å fungere som normalt igjen.

Forrige uke regnet det noen dager mens bilen sto ute, og boostcontrolleren begynte å fjuske igjen. Har prøvd å tørke ledninger og kontakter, men nå hjelper ikke det heller.

Noen som har forslag til en måte jeg kan få ordnet dette? Kan virkelig bli så mye fukt i ledningene?

 

Tåler den ikke fukt? da bør du se deg etter en ny laget for Norske forhold :) Jeg har montert en AVC-r ifra Apex'i og har ingen problemer enten det er -25 eller +25, våt eller tørt.. Høres mest ut som det er på tide å bytte ut?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler den ikke fukt? da bør du se deg etter en ny laget for Norske forhold :) Jeg har montert en AVC-r ifra Apex'i og har ingen problemer enten det er -25 eller +25, våt eller tørt.. Høres mest ut som det er på tide å bytte ut?

 

Mvh

 

Heisann, virker som om kontakten/skjøten på ledningen som har tatt inn vann, slik at ledningene har begynt å irret. Er mye blått "irr" inne i selve kontakten, går utifra at det har spredd seg til ledningene også. Vurderer å prøve å skifte ut ledningene, men det er en del jobb, er ca. 10 bittesmå ledninger.

Hvor kjøpte du forresten din Apex'i-boostcontroller? Elektronisk denne, ja?

Noen som ev. har en link til et nettsted i USA, etc. som selger billige b.c.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, virker som om kontakten/skjøten på ledningen som har tatt inn vann, slik at ledningene har begynt å irret. Er mye blått "irr" inne i selve kontakten, går utifra at det har spredd seg til ledningene også. Vurderer å prøve å skifte ut ledningene, men det er en del jobb, er ca. 10 bittesmå ledninger.

Hvor kjøpte du forresten din Apex'i-boostcontroller? Elektronisk denne, ja?

Noen som ev. har en link til et nettsted i USA, etc. som selger billige b.c.?

 

Hei!

 

Jeg fikk kjøpt den ifra en grei kar på lancerregister. Skulle ha litt forskjellig så jeg brukte en person til å bestille rundt i england for så å sende alt til meg i en pakke. Latskap kan du si :) Men hvis du tar deg litt tid å ser litt rundt på forum så er den AVC-r'en ofte populære på gruppekjøp slik at du kan få deg en god pris. En fordel er å skaffe seg en venn i landet der du kjøper slik at du slipper så mye skatt ;)... Og ja, kan anbefale den på det varmeste

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk kjøpt den ifra en grei kar på lancerregister. Skulle ha litt forskjellig så jeg brukte en person til å bestille rundt i england for så å sende alt til meg i en pakke. Latskap kan du si :) Men hvis du tar deg litt tid å ser litt rundt på forum så er den AVC-r'en ofte populære på gruppekjøp slik at du kan få deg en god pris. En fordel er å skaffe seg en venn i landet der du kjøper slik at du slipper så mye skatt ;)... Og ja, kan anbefale den på det varmeste

 

Mvh

 

Ok. Får prøve å følge med. :)

Skiftet ut ledningene i sted, men det ble ikke noe forandring.

Tenkte kanskje det var slangen som går ifra innsuget til selve fordelingsboksen, men den så hel ut denne også. Greier liksom ikke å "måle" turbotrykket, samt justere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår