Gå til innhold

Må ha ny motor grunnet havari(Chevy)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Da tok min 305TPI motor kvelden. Den tålte ikke kompressoren, å heller ikke at radiatoren sprakk og motoren kokte. Nå kommer peilepinnen skytende ut og oljespruten står ut av peilehullet. Så nå går jeg til innkjøp av en 350 motor med smidde stempel slik at den vil tåle kompresssoren og bruker innsprøytningssystemet fra gamlemotoren. Noen som har anbefalinger på hvor jeg bør få tak i motor? Brukt eller nytt spiller egentlig ingen rolle. Lurte på om jeg skulle kjøpe en rebuilt motor fra USA. Noen andre forslag? Evt hvem som i Norge eller andre land som skaffer motorer til en bra pris?

Bilen det er snakk om er en Camaro 86mod 305TPI

http://www.team-htr.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen på 305 innsprøytninga og 350 innsprøytninga er injektorene og chippen. Jeg har injektorer liggende som gir 30lbs/time(de originale til 306 gir 17 eller 18). Så må jeg få brent ut en custom chip som gjør at innsprøytninga gir nok sprut til en vanlig 350 på normalt turtall og som gir litt ekstra når turtallet blir så høyt at kompressoren slår inn for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp ny motor til bilen min. Vurderte lenge å handle ifra Usa, det er litt billigere, men det spørs hvor fort du vil ha motoren, men jeg endte opp med å handle ny her i Norge og beste pris var det Sarpsborg motor som ga meg etter å forhørt meg litt rundt omkring! Er du medlem i amcar klubben, så får du også 23% rabatt på diverse deler hos de!

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Snakk med Rene' på Sarpsborg motor (69 130128) så kan du jo høre hva han kan tilby.... hils gjerne fra Magnus Ottesen ;)

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg huske neste gang :P

Er det ikke Rene' du snakket med sist da ?

sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en motor på e-bay nå.

minst 400 hester å masse bunndrag er kravet

Har undersøkt dette lenge nå og er ganske sikker på at han jeg handler av er å stole på. Motoren er dynokjørt og bygget av en som bygger ganske mange motorer til NASCAR (hundrevis av referanser på nettet, og flere eposter fra brukere).

-Jeg kjøper en 383 der alt er nytt undtatt blokk (4-bolt)

Gir 420hp/5400rpm og 460 ft.lbs/3500rpm

-Motoren med hydralisk cam og alle de riktige delene (scat veiv, Keith Black hyperuetectic pistons, ARP bolter, DART aluminium topper....)

og er turnkey (forgasser, tenning vannpumpe............)

Komplett momset og fraktet til oslo ca kr 39.000

Hvis man vil ha en enklere variant med mindre pulver er det ikke vanskelig å komme ned til 30.000.

Fant ingen her i norge som eri nærheten av prisen oven rimeligste variant jeg fant var en ny 350 zz4 trimmet til ca 400 Turnkey ca 57.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. hakke peil på specs på motoren. var i kontakt med eiern pga noe van deler og han hadde en 94 starcraft med 5.7 bensin til hugging (noe dritt egentlig, siden bilen var megastrøken!)...

Står den bilen du snakka om nå mellom drøbak og ås??

Jeg er jente, hva er din unnskyldning??

Eier: Diverse 60-70 tals Mopars

Lenke til kommentar
Del på andre sider