Udrugn Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hvor kan jeg få tak i 80 ampers sikkring til annlegget i russebilen. Jeg brenner 60 amp så fort jeg skrur opp skikklig. Biltema har bare 60. Kanskje lurt å kjøpe på mer seriøst sted? Hva med tv-boden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hvilken som helst bilstereo forhandler. Det er sikkert mange her inne som kan selge deg en... Autod f.eks. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 da er det bare å oppfordre dere som har dette til en billig peng om å sende meg et pm med pris og hvor lang leveringstid. Så skal dere se det blir handel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 anl eller agu sikring??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 autod skrev: anl eller agu sikring??? Nå sliter jeg litt skjønner du.. Dette har ikke jeg så god peiling på. Det er den glass sikkringen som sitter foran ved batteriet som ryker hele tiden. Her har vi kun en slik helt vanlig sikkringsholder fra biltema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 oki, da er det agu sikring:) har ikke større en 60a jeg heller, vet ikke hvor vanlig det er å ha 80a i agu??? jeg bruker anl sikring når det blir større..... men da må du ha en annet sikringsholder..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Skal se om ikke jeg har på jobben i morra. Tror jeg er tom. Hvis jeg har så skal jeg si i fra. Selger Monster Cabel sine Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hva er det slags sikkring? Er det flatsikkring som vi kaller det? villig til å bytte sikringsholder jeg egentlig. Må jo kunne spille høyt i russetida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 "flatsikringer" ja:) kabeltykkelse???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Udrugn skrev: Hva er det slags sikkring? Er det flatsikkring som vi kaller det? villig til å bytte sikringsholder jeg egentlig. Må jo kunne spille høyt i russetida. Hvis det er meg du sikter til så er det vanlig glass sikring som du har å passer i den holderen du har nå. Selges pakkevis. Mener bestemmt det er en hundrings for 5 stk. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 se her se.. jeg er vel i utgangspunktet ute etter de glass sikkringene. Så gi beskjed i morra om du kan skaffe så hadde det vært supert. Hvis ikke går jeg for flatsikkringer. Jeg kan sjekke kabelstr imorra. Den er i allefall av det tynnere slaget som går til annlegg. Men hvis sikkringene allerede ryker så går det vel nok strøm i gjennom uansett? Eller vil jeg tjene på å kjøpe en feitere kabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 hvis 60a sikringene går så ville jeg nok vurdert kabeltykkelsen, bør være litt dimensjon på den når det går så mye strøm gjennom den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Udrugn Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 jeg har ikke peiling på dette. Men hvorfor bør jeg ha feitere kabel når det allerede går nok strøm igjennom? Sliter det mindre på batteriet, anlegget el? Vi har et maxima batteri så det virker som det kommer nok strøm derfra i allefall. Bilen er en Chevy Sportsvan (g20), jeg veit ikke hvordan dynamo det sitter på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isak Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 et lite spørsmål: skal sikringen som sitter ved batteriet kun "passe på" at det ikke går for mye strøm gjennom kabelen, eller skal den forhindre for mye strøm til forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 En sikring er generelt der den er for å hindre brann ved kortslutning i kretsen. Derfor er det normal skikk og bruk å montere denne så nær batteriet som mulig for å minimere størrelsen på kretsen som er uten sikring. En forsterker suger til seg all strøm den trenger og trives godt om det er overskudd å ta av. Mye strøm er bare bra det :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg