Gå til innhold

80 amp sikkring

Ranger emnet

Udrugn

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Udrugn skrev:
Hva er det slags sikkring? Er det flatsikkring som vi kaller det? villig til å bytte sikringsholder jeg egentlig. Må jo kunne spille høyt i russetida.

Hvis det er meg du sikter til så er det vanlig glass sikring som du har å passer i den holderen du har nå. Selges pakkevis. Mener bestemmt det er en hundrings for 5 stk.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her se.. jeg er vel i utgangspunktet ute etter de glass sikkringene. Så gi beskjed i morra om du kan skaffe så hadde det vært supert. Hvis ikke går jeg for flatsikkringer. Jeg kan sjekke kabelstr imorra. Den er i allefall av det tynnere slaget som går til annlegg. Men hvis sikkringene allerede ryker så går det vel nok strøm i gjennom uansett? Eller vil jeg tjene på å kjøpe en feitere kabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke peiling på dette. Men hvorfor bør jeg ha feitere kabel når det allerede går nok strøm igjennom? Sliter det mindre på batteriet, anlegget el?

Vi har et maxima batteri så det virker som det kommer nok strøm derfra i allefall.

Bilen er en Chevy Sportsvan (g20), jeg veit ikke hvordan dynamo det sitter på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sikring er generelt der den er for å hindre brann ved kortslutning i kretsen. Derfor er det normal skikk og bruk å montere denne så nær batteriet som mulig for å minimere størrelsen på kretsen som er uten sikring.

En forsterker suger til seg all strøm den trenger og trives godt om det er overskudd å ta av. Mye strøm er bare bra det :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider