Gå til innhold

Turbo motor i mk1 ?

Ranger emnet


texx

Anbefalte innlegg

noen her som har greie på G60 turbo motor i Mk1 ??

 

jeg driver å bygger g60Turbo motor til Golf'n nå, men er litt redd for att det blir for liten plass bak til Turbo'n.. er jo ikke helt bra vis Turbo'n ligger helt inntil torpedovegen.. Noen som har noe greie på detta ?? :)

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg hadde selv en 1er med turbo i men det var bare en liten snurre som laddet 0.6 bar! hadde ikke noe problemer med torpedorveggen selv da! men skal du fex ha en T3 eller lignende så må du kansje ta frem slegga og slå den inn litt! må jo tenke litt på at den skal ha litt vandring osv siden det er friksjoner i en motor! spess ved pådrag osv! men jeg tror ikke du skal være serlig redd for at dette ikke passer! får altid plass til det man vil! du har ikke bilder av det du har gjort til nå lr? jeg driver og bygger om en G60 motor selv med turbo nå kunne vært litt spennende og sett det du driver med også! men lykke til!!!!! go 4 turbo it rocks ;)

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg hadde selv en 1er med turbo i men det var bare en liten snurre som laddet 0.6 bar! hadde ikke noe problemer med torpedorveggen selv da! men skal du fex ha en T3 eller lignende så må du kansje ta frem slegga og slå den inn litt! må jo tenke litt på at den skal ha litt vandring osv siden det er friksjoner i en motor! spess ved pådrag osv! men jeg tror ikke du skal være serlig redd for at dette ikke passer! får altid plass til det man vil! du har ikke bilder av det du har gjort til nå lr? jeg driver og bygger om en G60 motor selv med turbo nå kunne vært litt spennende og sett det du driver med også! men lykke til!!!!! go 4 turbo it rocks ;)

 

 

Heisann Santa :P ja, må nok muligens frem med slegga ja :P blir ganske varmt bak der å.. så greit å ha litt plass... jeg har ikke starta noe spes med Motoren enda jeg, men i dag vart motor bukken ledig så nå skal jeg starte.. så skal jeg ta noen bilder.. du får legge ut noen bilder du å :)

 

Mvh Lars

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får plass om du vil... best å lage litt ekstra plass med tanke på varmen og bevegelse i motor, greit å pakke inn turbo og eksos i sånne varmematter.

Hadde G60 motor i eneren min en stund med k24 så måtte lage litt plass, men alt går.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får plass om du vil... best å lage litt ekstra plass med tanke på varmen og bevegelse i motor, greit å pakke inn turbo og eksos i sånne varmematter.

Hadde G60 motor i eneren min en stund med k24 så måtte lage litt plass, men alt går.

 

ja ok, ja tenke jeg skulle ha noe varmematte bak der... når du sier du måtte lage litt plass, vil det si da slå inn torpedoveggen ? :)

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skal slenge ut noen bilder jeg ;)

 

trenger ikke en 20v topp også vel? fra A4 har komplett motor! kan bygge om pg motoren din! så du får 20V :D 4500kr 2 ventiler må byttes da!

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare noen cm banking, men flyttet bremserøra også. Kommer an på hva manifold du bruker hvor langt ut turboen kommer.

Derfor fint med 16v der det plutselig er mye mer romslig siden innsuget er borte, men blir litt trangt uansett viss man hiver på STOR turbo:)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare noen cm banking, men flyttet bremserøra også. Kommer an på hva manifold du bruker hvor langt ut turboen kommer.

Derfor fint med 16v der det plutselig er mye mer romslig siden innsuget er borte, men blir litt trangt uansett viss man hiver på STOR turbo:)

 

ok.. jeg har en T3 turbo som skal på.. ossen Manifold var det du brukte ? hva er best ?

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte K24 fra audi, er annen flens på en t3 så jeg sveiste manifolden selv i 316, har du allerede t3 er vel lettest å bruke td manifold. Er lang fra beste løsning m tanke på effektuttak, men sparer deg for mye arbeid og kroner.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte K24 fra audi, er annen flens på en t3 så jeg sveiste manifolden selv i 316, har du allerede t3 er vel lettest å bruke td manifold. Er lang fra beste løsning m tanke på effektuttak, men sparer deg for mye arbeid og kroner.

 

ok.. jeg fant en k26 her :P å en Manifold som passa, så tror jeg kommer til å bruke k26 eller 24 jeg å.. har du noe bilder av sånn du har gjort det ?

 

Mvh Lars

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen bilder ja, men får ikke lagt ut her. I.

 

hvis du ikke klarer og legge de ut her kan du bare sende de til meg på mail så skal jeg legge de ut for deg! i tilfelle er mailen min hem-watn@online.no

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ser dere driver litt med motor og slik:)

kan jeg bare spørre dere flinke om en liten ting!?:P

vet dere om det er vannskelig og sette en gti 16 motor fra golf 2 i einsern min!?

eller g60!?:)

går det rett inn?

 

En 16v går i hvertfall rett inn så lenge bilen din er en 1.5l.

på de med mindre motorer så må du flytte det ene motorfestet.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår