Gå til innhold

Størrelse på originale høyallere i 626 st.vogn 89-mod

Ranger emnet

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Dette er du 100% sikker på? For da kan jeg bestille nye høytallere i dag. :rolleyes:

Off topic: Ser at du også har en Mazda med DOCH motor. Hva er igrunn så "spesielt" med disse? Hva er forskjellen på de og de vanlige?

On topic: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt RF høytallere i denne størrelsen?

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kjøpt RF høytalere i denne størelsen på bilradiospesialisten :) er .no eller noe slikt :) var hvertfall de dimensjonene i min bil... 4" framme men er litt usikker, men var det ikke 6.xx" bak ? du kan jo bare se etter bak... er bare eit lite deksel over bakhjula som du vipper opp :) hvertfall slikt på min sååå...

king-nothing... dohcen er spesiel fordi den har godt trim potensiale sombrero

underspylte stempler, forsterka block osv osv... :) vinkelen på instprøytninga osv.... :)

kom til å tenke på noe... er ikke sikker du får 4" RF fronthøytalere... husker ikke :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjons vogna har høl for 4 tommere både foran og bak.

Stol på meg, er ikke lenge sia jeg skifta høytalere i Stasjonsvogna til samboern.

Det er såvidt mulig å få inn 5,25" på begge plasser.

men da må du lage en overgang fra 4" til 5,25" foran

og også kutte bort litt av stålplata på sidene av dashbordet.

For å være ærlig tror jeg ikke at det er værdt bryderiet vis du skal montere billige høytalere

5913%20left%20dash2.jpg

Fra Coupe`en min.

Bak må du kutte bort meste parten av stål brakketten som høytalerene skrus inn i bak.

Høytalerene bak må da felles inn i plastdekslet oppå støtdemper tårnene isteden får den tidligere nevnte stålbrakketten.

Samme type 5,25" tommere som er vist i bildet over ble brukt bak i stasjonsvogna, diskanten ble montert i et vinklet hus oppå dekslet.

også her er det strengt tatt ikke værdt bryderiet hvis du bare skal ha lyd, og ikke vil investere en god slump penger i topp høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilradiospesialisten hadde disse, men de måtte bestilles. Sjekket med de i dag. Så da blir det RF i hele bilen. Tror nok jeg bare går for de størellsene som er originale. Orker ikke bygge om. :)

Ang DOCH. Hvordan kan man få trimmet denne litt? Og hvor mye koster det? Kan man putte inn en turbo kanskje? :rolleyes:

Edit: Sorry at jeg spør så fælt, men har ikke hatt Mazda før, så jeg har ikke så veldig god peiling. Hehe.

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang DOCH. Hvordan kan man få trimmet denne litt? Og hvor mye koster det? Kan man putte inn en turbo kanskje? :rolleyes:

Edit: Sorry at jeg spør så fælt, men har ikke hatt Mazda før, så jeg har ikke så veldig god peiling. Hehe.

Trimming av DOHC motoren (og 626 generelt) er et eventyr for seg selv.

Stort sett det eneste som er få ferdig til bilen er Simons sports system og et annet luftfilter.

Det går muligens an å få slipt om kammene litegranne uten at det blir kjempedyrt.

ellers er det vel også mulig å få et annet chip til innsprøytninga (meget mulig dette må lages hos et tuning firma også)

Med et chip, Simons eksosen og et åpent filter som får kald luft, kan du muligens få ut 10-15 hk til

Et annet alternativ er naturligvis turbo, men også da må alt lages, da ingenting er å få kjøpt ferdig.

Litt om dette finner du på hjemmesiden min.

(klikk på signaturen min)

Om du skulle bestemme deg for turbo

kan jeg gi deg et råd med en gang.

Kjøp Corky Bell`s bok "Maximum Boost"

Les den MANGE ganger. (ps er på engelsk)

(din lokale bokhandler kan skaffe den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doch motoren er den motoren til 626 med mest pulver i :) du kan bruke 2.2 literens turbo... men du må kansje sveise nytt grenrør... noen mener det passer overens, mens noen mener det ikke gjør... har selv ikke prøvd såå...

chip er ikke produsert til denne motoren (sjekket rundt om i verden) men kammer mener eg det var... skal ikke uttalle meg alt for mye før eg har begynt på motoren selv sombrero

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider