Gå til innhold

Bygge om fra injection til gasser

Ranger emnet


Chrizter

Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Jeg har et kjempe problem.

 

Har en 1986 modell Volvo 740 GLE.

Etter motorhavari har det blitt satt inn en B230 forgasser motor.

 

Men..... motoren går ikke. Den starter men såvidt...

 

Er det noe elekronisk som må gjøre med ????

 

Noen som har gjort tilsvarende ??

 

Håper på hjelp !

 

mvh

Chriz

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville værtfall startet med å sjekke tenning, tenningssystem og register.

du må vel også plugge bensinreturen. mulig det blir no tull hvis du ikke har gjort noe med bensinpumpa. får for mye\lite bensin.. men husker ikke hvordan dette var med gasser kontra i motor..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville værtfall startet med å sjekke tenning, tenningssystem og register.

du må vel også plugge bensinreturen. mulig det blir no tull hvis du ikke har gjort noe med bensinpumpa. får for mye\lite bensin.. men husker ikke hvordan dette var med gasser kontra i motor..

 

Bruker bare pumpa bak, og kuttet ut den forran.

Er nok av trykk på bensinen frem til gasser, så vil ikke tro at det skulle være noe der. Får gasser'n bensin så burde den gå.

 

Tenning og register er ok.

 

Men lurer litt på elekronikken da....

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt på en gasser så er den kun den mekaniske pumpa på motorern som suger frem bensinene og trykker det inn i foragsseren... kanskje den elektriske

presser for mye bensin i forgasseren slik at den presser masse bensin inn i motoren...samme effekt som kjøring med full choke... prøv å bytt pumpe i første omgang å se!

 

I den elektriske pumpa er det jo snakk om 2-3 bars trykk, mens den mekaniske tror jeg ikke trykker mere enn fra 0.1-0.5 bar...

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en innsprutmotor. Koster ingen verdens ting. Du kan få min når jeg setter i turbomotoren, ryker litt da og har godt langt så den er vel rimelig klar for dynga. Men reiser du en tur til sverige får du omtrent kastet en slik motor etter deg. Da slipper du problematikken med ombygging til forgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår