Gå til innhold

Effektanlegg

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Eg var en tur hos Børge Olsen Racing i går, og fikk priser på chip og effektanlegg.

MTM Chip 8500,- ferdig montert, MTM Effektanlegg 12500,- fra katalysatoren og bak (3")

Syns det var mye penger for ett effektanlegg selv om det skulle være det beste på markedet, chippen skal eg ha. Noen som har forslag til noen andre gode anlegg til en litt billigere penge?????

Eg har en 98 mod Passat 1,8T sedan........

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Eg var en tur hos Børge Olsen Racing i går, og fikk priser på chip og effektanlegg.

MTM Chip 8500,- ferdig montert, MTM Effektanlegg 12500,- fra katalysatoren og bak (3")

Syns det var mye penger for ett effektanlegg selv om det skulle være det beste på markedet, chippen skal eg ha. Noen som har forslag til noen andre gode anlegg til en litt billigere penge?????

Eg har en 98 mod Passat 1,8T sedan........

Vet det er langt men tar du deg en tur til sverige kommer chippen på ca halvparten (ikke MTM).

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Vet det er langt men tar du deg en tur til sverige kommer chippen på ca halvparten (ikke MTM).

Ja, det er langt og koster en del penger å reise.... Kan jo få billigere chipper i Norge og... Vet du hva MTM effektanlegg ligger på i pris i Sverige da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsen eksos er helt knall.... jeg mekka mitt i tønsberg hos svendsen eksos fra kat og ut i 2,5 kosta det meg 3lapper..

Her er en liten video snutt av lyden....

http://cocabrus.hit.no/~u002294/323f/fobofilm2.avi

http://cocabrus.hit.no/~u002294/323f/fobofilm3.avi

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DruZella

Deilig lyd. Husk Lyden er jo halve opplevelsen :)

Ja, men det er jo en fordel om anlegget gir litt effekt og.... Sankket med Børge Olsen. Han hadde en RS2 med Ferrita anlegg, med 2 nitti graders knekker på.... Det bremser jo effekten i stedet....

Vil ha et rustfritt anlegg med både rå lyd og litt effekt til en ok pris....

Vet noen hva grensen for hvor mye en kan importere til Norge før en må betale toll...... Er det 6000,- ???????????????+:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo en fordel om anlegget gir litt effekt og.... Sankket med Børge Olsen. Han hadde en RS2 med Ferrita anlegg, med 2 nitti graders knekker på.... Det bremser jo effekten i stedet....

Vil ha et rustfritt anlegg med både rå lyd og litt effekt til en ok pris....

Vet noen hva grensen for hvor mye en kan importere til Norge før en må betale toll...... Er det 6000,- ???????????????+:rolleyes:

er ikke det 200,- da??? alt over 200 må du gi noen sure kr til tollfaenskapa

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle heve grensen var det snakk om.........

Det ble ikke noe av..

Finansdepartementet er ikke enig med Posten og Samferdselsdepartementet i at grensen for toll- og avgiftsfritt å kunne innføre varer fra utlandet skal heves fra 200 kroner.

Argumentet fra Finansdepartementet er hensynet til konkurranseforholdene for norsk næringsliv. Synspunktet kommer fram i et høringsbrev departementet har sendt ut, med frist for uttalelser 25. mars. Også andre enn mottakerne av høringsbrevet kan komme med uttalelser.

Det var Posten som før jul ba om at grensen, som ikke har hvert endret på en årrekke, skal heves til minst 1 000 kroner. Den lave grensen skaper bryderiet og utgifter for kundene, og mye ekstra arbeid for Posten.

Finansdepartementet er imidlertid enig i at grensen for toll- og avgiftsfrihet for gavesendinger fra utlandet skal heves, fra dagens 500 kroner til 1000 kroner.

:(

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider