Gå til innhold

Bytting av ventiltetninger - GT-R

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

jeg undersøkte pris hos mazda for en stund siden, det var kun tetninger.. blei vel rundt 12000 inklusiov jobb tror jeg.. husker ikke helt, men var ihvertfall ganske mye!

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. utskifting av ventiltetninger; Er det mulig å la toppen være på motoren, bare kjøre trykkluft innpå sylinderne, slik at ventilene ikke "faller" ned og skifte tetningene, eller er det best/enklest å ta av toppen?

Trenger jeg noen andre deler enn selve tetningene, reg.reim, toppdekselpakning, ev. topp-pakning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant du ut noe mer om dette eller? hva man MÅ ha for å bytte tetningene, og gjerne hvordan da jeg må dette selv siden den spiser bensin og ryker som bare helvete, og de på Mazda sa det var ventilstammepakninger, noe jeg tipper er akuratt samme greia....

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke ta av toppen. Kjør luft på den. Husk å gjør det via eksosanlegget, ta ventiltettningene via eksosanlegget altså.

 

Hei.

 

Mener du at man skal pelle ut ventiltettingene via eksosanlegget? Enten er du ikke mer enn 2,5'' stor, ellers så har du veeeldig lange fingre. :)

 

Ville vel kjørt trykket inn plugghullet? Og sett stempelet på topp (da er det ikke langt mellom ventilen og stempelet hvis det skulle slippe allikevel).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mener du at man skal pelle ut ventiltettingene via eksosanlegget? Enten er du ikke mer enn 2,5'' stor, ellers så har du veeeldig lange fingre. :)

 

Ville vel kjørt trykket inn plugghullet? Og sett stempelet på topp (da er det ikke langt mellom ventilen og stempelet hvis det skulle slippe allikevel).

 

mvh

 

Var vel mest ment som tull akkurat det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår