Gå til innhold

manuell konvertering.. please hjelp

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Jeg har en motor som det har stått manuell kasse på, og en som det har stått automat kasse på.. nå skal jeg ha manuell på den som automaten har vært på..

se bildene.. dette er da vel faen meg ikke slik fra fabrikk? bilen er en 84 modell 528ia

motor01.jpg

Her ser dere sveisen i midten tydlig.. må være hjemme mekk..

motor02.jpg

Her ser dere sveisen rundt selve hjulet.. wtf?

motor03.jpg

Sånn skal det altså se ut da man får av alt dette drittet..

Planen min var da som følger.. slipe bort sveisen i midten med vinkelsliper, for det går akuratt å komme til.. om det da ikke løsner, så er det å dele den på den andre sveisen.. etter dette så håper jeg på å få det fra hverandre, ellers blir jeg ikke god å ha med å gjøre :D

Men vil spør før jeg destruerer noe..

ok, vet jeg har dobbeltpostet inne på teknikk forumet, men jeg må ha hjelp..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en motor som det har stått manuell kasse på, og en som det har stått automat kasse på.. nå skal jeg ha manuell på den som automaten har vært på..

se bildene.. dette er da vel faen meg ikke slik fra fabrikk? bilen er en 84 modell 528ia

Planen min var da som følger.. slipe bort sveisen i midten med vinkelsliper, for det går akuratt å komme til.. om det da ikke løsner, så er det å dele den på den andre sveisen.. etter dette så håper jeg på å få det fra hverandre, ellers blir jeg ikke god å ha med å gjøre :D

Hmmm..Jeg er ikke helt sikker,mn jeg tror ikke det vil hjelpe å slipe av sveisen..(iallefall ikke på m20)

Prøv med et brekkjern! ;)

Kanskje det vil hjelpe å løsne de 4 skruene som er bak "tannhjulet" (som står bak konverteren) ;)

Lykke til!

PS!!

Husk å flytt lageret som står i "manuell motoren" over til "automat motoren" når du kommer så langt

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor01.jpg

Her ser dere sveisen i midten tydlig.. må være hjemme mekk..

motor02.jpg

Her ser dere sveisen rundt selve hjulet.. wtf?

motor03.jpg

Sånn skal det altså se ut da man får av alt dette drittet..

Det du trenger en en øks, barke spade og en slegge

Så kommer du til de 4 boltene som sitter bak konverteren :)

1985 BMW 528TIC CSL TIL SALGS

1983 Massey Ferguson 675 TURBO

2006 VW TOURAN 2,0TDI DSG

2000 HONDA CR 500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du egentlig peil på dette? hehe

fikk det fra hverandre, måtte av med ett deksen under startkransen, og der satt det 3 skruer, som holt konverteren.. deretter satt det vel 8 skruer, som forventet (eller var det 6?) akuratt som på manuell bilen.. så da har jeg skrudd over startkrans, klutsj og alt, så da er det komplett.. takker for innspill i allefall.. (jeg brukte vinkelsliper før jeg fant ut åssen, så jeg kløvde konverteren i 2 :D )

det med å skifte lageret har jeg ingen tro på, det var identisk.

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du egentlig peil på dette? hehe

fikk det fra hverandre, måtte av med ett deksen under startkransen, og der satt det 3 skruer, som holt konverteren.. deretter satt det vel 8 skruer, som forventet (eller var det 6?) akuratt som på manuell bilen.. så da har jeg skrudd over startkrans, klutsj og alt, så da er det komplett.. takker for innspill i allefall.. (jeg brukte vinkelsliper før jeg fant ut åssen, så jeg kløvde konverteren i 2 :D )

det med å skifte lageret har jeg ingen tro på, det var identisk.

hmm...enten så husker jeg feil (stor fare for det;) )...eller så er det en del forskjell på m20 og m30..Mn det lageret er jeg iallefall sikker på at mangler på en m20 automat-motor

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...