Gå til innhold

luftfilter...

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Skal du ha innsatsfilter som passer i luftfilterboksen din eller vil du ha et åpent sportsfilter?

vet ikke hva som er best :rolleyes: derfor spurte jeg her ettersom dere der ute vet sikker det bedre enn meg.. chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N og green leverer i hvertfall innsatsfilter som passer rett i luftfilterboksen din.

Jegh kjøpte åpent filter på vangbo, koster 400kr eller noe, ser slik ut:

http://filserver.pyrabel.net/bilder/sierra/filter/filter010.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukbart stort konfilter tilsalgs på torshov i trondheim.. max racing ellernå, kosta ihvertfall 300kr! men har dere torshov oppi nordland da?

nei, har ikke torshov her.. doh

menne kan få en kompis som bor i trondheim til å stikke innom å evt kjøpe et filter:D som han tar med seg hjem, slipper jeg å dra ned dit bare for å kjøpe det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N og green leverer i hvertfall innsatsfilter som passer rett i luftfilterboksen din.

Jegh kjøpte åpent filter på vangbo, koster 400kr eller noe, ser slik ut:

http://filserver.pyrabel.net/bilder/sierra/filter/filter010.jpg

jah, jeg får se hva det blir til når lønninga kommer... :rolleyes:

hva koseter et org filter forresten? må antageli ha et til den ene 245'n min også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noen som har sagt det alt: Volvos rødblokk-motorer puster ganske godt sånn som de kom fra fabrikken. Det originale luftfilteret (og greinrøret) er så godt dimensjonert at om motoren er i noenlunde original stand, vinner du ikke så mye på å bytte til noe grovere. Jeg har sett overbevisende målinger som viser dette, men finner ikke linken akkurat nå. Det ser kanskje kulere ut med sportsluftfilter for den som legger vekt på sånt, men det betyr ikke at motoren drar så mye bedre. Annerledes med en del japanske biler. Der kan det være mye å hente på å åpne opp luftveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noen som har sagt det alt: Volvos rødblokk-motorer puster ganske godt sånn som de kom fra fabrikken. Det originale luftfilteret (og greinrøret) er så godt dimensjonert at om motoren er i noenlunde original stand, vinner du ikke så mye på å bytte til noe grovere. Jeg har sett overbevisende målinger som viser dette, men finner ikke linken akkurat nå. Det ser kanskje kulere ut med sportsluftfilter for den som legger vekt på sånt, men det betyr ikke at motoren drar så mye bedre. Annerledes med en del japanske biler. Der kan det være mye å hente på å åpne opp luftveiene.

Jeg lurer på om du kanskje har lest på Gothenborg Bible, da gjerne under Improving throttle body performance, eller kanskje Improving airbox performance

Their primary weakness, however, is that most cone filters draw air from inside the engine bay where high temperatures reduce the density of the air being admitted into the cylinders. As a result, the advantage of increased induction flow is offset by the reduction in the *mass* of the air reaching the engine. This limits power.

Dette er typisk! Folk bare monterer et konfilter på torpedoveggen, slik at motoren suger varmluft. De taper da effekt på montasje av konfilter!

Man må få kaldest mulig luft inn i innsuget og derfor får man kjøpt varmeskjold til konfiltere. Det kan mao. være mest idèellt å montere sportsfilter i bilens originale filterboks! (med mindre man vet hva man gjør på).

Jeg vet ikke ang. dere, men jeg skal nå iallefall investere noen usle $$ i en slik performance handbook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har filter til salgs hvis noen er int. ¨

300.- stykket. 2,5 og 3tomms. :)

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider