B230ft Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Siden det ikke er noen som har sagt det alt: Volvos rødblokk-motorer puster ganske godt sånn som de kom fra fabrikken. Det originale luftfilteret (og greinrøret) er så godt dimensjonert at om motoren er i noenlunde original stand, vinner du ikke så mye på å bytte til noe grovere. Jeg har sett overbevisende målinger som viser dette, men finner ikke linken akkurat nå. Det ser kanskje kulere ut med sportsluftfilter for den som legger vekt på sånt, men det betyr ikke at motoren drar så mye bedre. Annerledes med en del japanske biler. Der kan det være mye å hente på å åpne opp luftveiene. stemmer jo dette, men mange setter jo på åpent for å få mer lyd..hvor tøft det er når bilen høres ut som et fly, er jo så som så..men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Jeg har et diiigert åpent k&n filter på min,ga ca 500 for det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Jeg har et diiigert åpent k&n filter på min,ga ca 500 for det... Hvor kjøpte du dette? Jeg vil ha et diiiigert filter som er bra og ikke koster for mye så... :P Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 jeg har filter til salgs hvis noen er int. ¨300.- stykket. 2,5 og 3tomms. :) Viss det er kon-filter og innvedig diameter er 70cm er eg intresert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 CDCardic selger k&n filter (STOOOOORE) for ca. 6-700kr (konfilter). Men husk: Varmeskjold!!! ellers blir det effekttap Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg