Gå til innhold

senk til GolfII

Ranger emnet

femti

Anbefalte innlegg

hey

skal senke golfen min og lurer på om jeg burde går for 60/40 eller 40/40? har nemlig hørt at biler ofte kan være litt lavere bak når man senker de slik at det kan være lurt å gå for litt ekstra senk foran.

ting nummer to jeg lurer på er hvordan det kommer til å gå med demperene mine foran hvis jeg går for 60 mm foran? det er orginaldempere.

og til slutt: har 195/50 15 dimensjon på hjula mine. vil detta gå greit med 60 mm senk foran?

har ikke veldig mye peiling på detta selv så hadde vært fint om noen litt mer drevne kunne gitt meg noen tips eller kanskje ordna noen bilder av biler med 60/40 og 40/40 mm senk.

på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe vits å senke golfen sin egentlig, ikke at det er stygt men jeg tenker på de forbanna fartsdumpene rundt om kring. Hvordan løser dere det problemet? Kjører dere på tvers over da?

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe vits å senke golfen sin egentlig, ikke at det er stygt men jeg tenker på de forbanna fartsdumpene rundt om kring. Hvordan løser dere det problemet? Kjører dere på tvers over da?

Jeg kjørte en golf II som var senka ca 80-90mm.. hadde vært penere om den f eks var 100 foran og 80 bak.. Uansett da.. så hadde jeg NULL problemer med fartsdumper og slike ting med den senkinga.. detta var med orginalhjul.. sånn 185/60/14 eller noe.. subba ingen steder ved fartsdumper.. så 80/60 går fint som snus

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv 60/60 og 195/50/15. Det går greit med orig. dempere. Man må være litt forsiktig over fartsdumper og unggå hull i veien, noe både du og forstillingen din vil sette pris på, det blir stivt. Vært obs på at tyngre bil blir enda lavere, feks, ikke kjør til Roskilde med 3 ekstra personer og bagasje, det går utover dekkene dine - tro meg!

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 215/40/16 dekk på 7.5x16" felg, og dette subber en del i sving, og jeg kan ikke ha flere enn en person bak. Det kan gå med 4 stk totalt i bilen, til nøden. HAr skåret ut ca. 2cm av skjermen, og GTI bredding. Men det blir G60 bredding/skjørt, og hele skjermen som er under breddinga skal bort. Når G60 er på plass, blir det 95/80mm senk på meg. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa 17" mine idag bak fordi jeg ikke får opp skruen til støtemperen foran :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Men legger ut bilde, dette er med 60mm senkesett og 215/45-17, ET 25.. Lurer på om det går bra foran da eller? har gule koni all the way around

Fikk iallefall bare fingeren inn under skjermen :)

IM000122.jpg

IM000121.jpg

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært og sjekket på mekonomen, de hadde en slik tabell, de sa det gikk greit med 205/45-17, Men er vel bare rulleomkrets dem tenker på da? så går vel greit med 215/45-17 da og eller? Ble iallefall stilig, noen som vet om senkesettet siger mye? Det er helt nytt

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider