Gå til innhold

Typiske feil og generell info om Golf GTI 16v

Ranger emnet

rival

Anbefalte innlegg

Heisann, nå er det slik at min kjære bank nekter å la meg kjøpe herlige, gamle og turbomatede japsebiler. Så da får det vel bli en gammel Golf istedet. :)

Jeg har svært lite greie på tyske biler, det eneste jeg vet er vel at de ikke er fullt så driftsikre som japsene.

Nå har det seg slik at jeg har zooma litt inn på Golf II GTI 16v. Denne har en passe kvikk motor på 139(?) hk og veier vel relativt lite. Har svært lite peiling på å skru, så jeg orker ikke en bil som går i stykker døgnet rundt. Setter pris på om dere deler info og erfaring med meg ang. denne bilen... Alt av typiske feil og mangler setter jeg pris på, hva burde jeg se etter osv.? Rust hvor? Motor som ikke tåler å gå langt? bla.bla.bla

Tipper dere skjønner hva jeg mener....

Mvh.

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust kan du egentlig se etter overalt, er 20år gamle biler dette. Motorene er stort sett solide, men pass på at regreima er bytta. Fordeleren kan begynne å lekke olje. Innspruten er mekanisk(k-jet) og kan skape litt problemer hvis det er feil på den, men du får taki mye deler til den brukt, mye som passer fra diverse Vw\Audi og andre biler med k-jet. Sjekk etter vannlekkasjer og tegn på fukt innvending. Blir kjørt relativt hardt, så sjekk bremser, drivverk\kasse, understell.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snust litt på denne da... Vet ikke helt hva dere syns jeg? For alt jeg vet så kan det jo være noen her inne som eier den?

Må si jeg likte fargen og interiøret, bilen så jo ganske strøken ut også, men hvem vet hvordan den ser ut under panseret? :P

Ellers stussa jeg litt på at det sto 129hk, er vel 139?

Her er forresten URL: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=696944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til et par feil som er på nesten alle gamle golfer..

- Hull i plastikken i døra, som førter til masse dugg og fuktighet inni bilen.

- Håndtak til å vippe setene fremme løsner eller er knekkt.

- Rust i gulvet bak setene (Har lett for å samle seg vann der)

- Vanskelig å åpne dørene utenfra. Håndtaka er slitt eller knekkt.

- Ikke lys i Varmevelgeren. Må egentli kjøpe ny, men det går ann å å sette inn ny pære med litt mekking, borring banning og liming..

Ellers er det vel en grei å pålitelig bil. Men kan ikke si jeg angrer på at jeg ikke har golf lengre. men det er jo smak og behag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snust litt på denne da... Vet ikke helt hva dere syns jeg? For alt jeg vet så kan det jo være noen her inne som eier den?

Må si jeg likte fargen og interiøret, bilen så jo ganske strøken ut også, men hvem vet hvordan den ser ut under panseret? :P

Ellers stussa jeg litt på at det sto 129hk, er vel 139?

Her er forresten URL: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=696944

Han fyren kjøpte den bilen av en kompis av meg for 27' i høst...

Den er importert så den har litt ekstra stash:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å hjelpe på her vettu! La merke til at det var masse stash på den ja... Han betalte 27k for den? Hoho, fryktelig greit at du fortalte meg det. :D

En kompis av meg har en 85' 1.6 GL, den har bare gått og gått. Har vel aldri skifta noe på den, bortsett fra bremseklosser etc.

Ellers stussa jeg litt på forsikring, jeg skal bare ha ansvarsforsikring og alikevel skal de forbanna utsugerne ha 12.000 i året(!!)... Har dere noen tips? Kan vel alltids slenge forsikringa på fattern, men det lønner seg vel ikke i lengden mtp. opptjent bonus/kundeforhold etc.

Ellers får jeg takke for mange gode svar, gjerne kom med fler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du om det var noe feil på den?

Tell me all you know!!111

:D

Det som denne eieren har gjort er vel å bytte ut eksosen og kjøpt nye vinterdekk...

Det jeg husker fra den er vel at drivledd, kjørecomp og noe andre slitedeler er bytta.... ble EU godkjent i høst en gang.

Har også en "spesiell/sjelden" midt del i dashen eller noe slikt

Tidligere eier solgte den pga. skole og angrer litt på det sier han...

En utrloig god bil mente han på....

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider