Gå til innhold

Olje

partypulp

Anbefalte innlegg

Hvordan olje kjører folk på her?

Bytta til castrol 5w-40 her i høst..

Har litt ulyd i motor når den er kald nå.. kun noen sekunder.. vet ikke om det har med oljen å gjøre....

Men har fått et lite tilbud på jobben nå.. 4 liter med Fina 5w-40 til 186,-

Noen som har prøvd denne?

Litt usikker på om jeg skal gå for 5w-40 eller om jeg skal gå for en tykkere olje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører kun på Mobil 1 (5W-40 tror jeg)

Dersom det er en sånn "rasle" lyd idet du starter kommer den muligens fra registeret på bilen.

Hadde det på min og da fant jeg ut at det var en svakhet i konstruksjonen av kjedestrammeren som var årsaken.

Nissan har laget en forbedret modell, og ulyden forsvant når jeg byttet på min.

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsyntetisk er best. Man har mineral olje, halvsyntetisk og helsyntetisk. Det som avgjør det er noe med hvor dem tapper fra tanken å sånn.. Den raslelyden ved oppstart og litt under kjøring er bare en skrue bak ved kjedestrammeren. Ikke farlig. Å ja, motoren merker forskjell på oljen du bruker. Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

vel, bare du IKKE kjøper Beru ultra-x plugger, jeg slet som bare faen med at motoren min feiltennte og harket og styrte verre, helt til folka på nissan her i tromsø sa at jeg _burde_ absolutt kjøre med NGK plugger. så jeg kjøpte slike, og problemene forsvant som dugg for solen :) men dette var til SR20Di motoren da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobil1 her. Og når jeg bytta plugger, måtte jeg kjøpe Champion. De sa på Nissan i Tromsø at det ikke fantes NGK plugger til 2 literen.

Jeg kjører hvertfal på NGK plugger på min P11 2.0 GT. Så de de sier der stemmer ikke. Kjører forresten på Mobil1 olje 5W50 helsyntetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider