Gå til innhold

Olje

partypulp

Anbefalte innlegg

Jada, NGK har 2 eller 3 alternativer som skal være bra for SR20DE. Kan sjekke noen varenummer når jeg kommer hjem fra jobb, om det er interessant.

Ellers kjører jeg på Castrol GTX Magnatech 5W40. Gjorde at motoren min går roligere faktisk. Fornøyd med den.

Den ulyden ved start er vel den vanlige greia med registerkjedet som ikke har veldig god smøring fram til oljetrykket er bygget opp, og da lager en stygg lyd.

At dette skal komme når du bytter olje er vel litt rart.

En teori er at du kan ha byttet til et oljefilter som ikke er Nissan OEM.

Mekonomen-filtre og slikt mangler en sånn liten anti-drenerings sak som Nissan filterne har. Nissan filterne lar det bli igjen mer olje i selve motoren enn andre filter, og hindrer derfor litt ulyder ved start. (Kun en teori! Jeg vet ikke mer enn noen andre her, men mener jeg har hørt noe sånt.)

Ellers er litt ulyd normalt :)

Haha, når jeg byttet tennplugger på min første gangen, så ble jeg helt kvalm. Beru Ultra-X for alle penga..hahaha. Sugene saker. Merka faktisk forskjell når jeg bytte til NGK-pluggene. Men..opplevde ikke den fuskinga og dårlige gangen andre har merka med Beru da..men NGK er det som gjelder for meg uansett.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel i instruksjonsboka hvilke NGK- og Championplugger som passer.

Kjøpte noen plugger hos en Nissanforhandler og fikk da NGK..

Selv kjører jeg på Mobil1. Alle Nissanforhandlere jeg vet om har kun Mobil1.

Har vel kanskje ikke så mye å si hva slags olje man kjører på, bare det er et kjent merke.

Er vel bedre å skifte olje ofte med ei billig olje, enn å kjøre lenge på en dyr en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

eneste grunnen til å bruke halvsyntet er pris ja. Men at det er varmt er ingen grunn til å ikke bruke helsyntet.

halvsynt olje er rett og slett et halvprodukt av helsyntet. Har lest nok mange hundre sider og sett endel filmer om olje og det er kun helsyntet som duger.

Varm dag, kald dag, fuktig dag.. whatever.. helsyntet er tingen

En annen sak er jo at disse SR20 motorene er så irriterende slitesterke at man får nesten aldri noen indikasjon på hva som er bra eller dårlig....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider