Gå til innhold

ØK: Sveiser :P

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Må sveise litt på Golfen, og det er ting jeg ikke har særlig lyst til å gjøre selv.

- Motorfestet må flyttes et hakk bakover

- Bakplata skal byttes til bakplate med smale lykter

- Ene gulvplata ved passasjerens bein skal byttes pga. rusthull

- Også muligens det blir litt annet småtteri

Er det noen her som har en liten tanke om hvor mye et sveiseverksted tar for denne jobben? Må forberede meg om det er 3000,- eller om det er 15.000,-

Eller om noen her kanskje jobber som sveiser og har lyst på litt arbeid på fritiden? :rolleyes:

Blir nærmere sommeren / i sommer da.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si en ting, å det er at du BØR VIRKELIG få noen til å gjøre dette på fritiden :) på verksteder er slik arbeid svindyrt. Har du ingen bekjente som er sveiser/oppretter/flink til å sveise? Eller en bekjent av en bekjent? :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... hehe.

Kjenner desverre ingen som kan sveise... kan sveise litt selv, men har ikke lyst til å begi meg ut på dette da det er ganske store saker. Og motorfestet er jo litt viktig at sitter ordentlig.

Såå, ingen her som har et sveiseapparat, som kan sveise, har litt for mye fritid, har plass til å sveise, og har lyst til å tjene noen slanter?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr. time ja... hvor mye tror du de tar?

Tar ikek vanlige verksteder oppimot 800,- timen?

La oss si det da, det kan da ikke ta mange timene å sveise inn et nytt feste, bakplate og gulv...

Er jo bare kapp og sveis...

Om det ikke blir mer enn 3000,- så er jeg glad.

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr. time ja... hvor mye tror du de tar?

Tar ikek vanlige verksteder oppimot 800,- timen?

La oss si det da, det kan da ikke ta mange timene å sveise inn et nytt feste, bakplate og gulv...

Er jo bare kapp og sveis...

Om det ikke blir mer enn 3000,- så er jeg glad.

hehe, jeg jobber på et karosseri verksted, rost sveising er meste det dyreste du gjør på et verksted ;) tru du kan helle tenke på rundt 15,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg jobber på et karosseri verksted, rost sveising er meste det dyreste du gjør på et verksted ;) tru du kan helle tenke på rundt 15,-

Haha, 15.000,-?? Uaktuelt...

Blir jo ikke så mye RUSTsveising men, kun gulvet. Men bytte av bakplata og sånn går kanskje som rustsveising siden den byttes helt?

Uansett, uaktuelt. ;) Ingen her med litt for mye fritid som vil tjene noen slanter da? Ikke 15.000,- da, men litt mindre :rolleyes:

Blir i sommerferien tipper jeg...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være sertifisert sveiser for å sveise slikt.

Trenger ikke å være utdannet/sertifisert sveiser for å sveise noe av det der, annet enn kanskje motorfestene. Gulvet og bakplata kan man jo faktisk feste lovlig med popnagler.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen .. har no rust i kanalen på hondaen (big supirise)

krever de papirer på arbeidet? så vist en bekjent sveiser for meg så må han skrive på et papir at han kan sveise ? eee?

Sveis i vei. Så lenge det er sveisa og sveisingen ikke er helt ubrukelig utført, så blir det godkjent.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med vk1 plate og sveis, hos oss ihvertfall så gjør vi arbeidet gratis, eneste er at du må betale penger for plater, rør osv.

Arbeidet blir nøye gjort, og fulgt med på av en lærer.

Det finnes sikkert ett sån skole verksted i nærheten av der du bor og, så de gjør det nok "gratis" for deg. Men ta av tanken på bilen!

Vi holder til i fredrikstad btw.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider