Gå til innhold

Demperene gåene``?

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

Skal på eu kontroll om ikke så altfor lenge..

også lurer jeg på om demperene mine har stryki med..

er ikke noe oljesprut fra demperene ( men det er kanskje gassdempere orginalt på golf3 ) ?

Bilen ble senket med 40mm senkefjører på orginale dempere i fjor sommer.

Her er en filmsnutt av hver demper når jeg bruker all vekta og klemmer bilen ned..

http://rapidshare.de/files/1326341/howrthey.mpg.html

(for og laste ned filmen må du huke av ved knappen "free", og da må du stå i download-kø i 30 sek ellerno for og få tilgang til nedlastbar fil )

er litt i tvil selv, for de spretter jo ikke så mye, men er litt vansklig og si når det sitter på senkefjører ..

Ser de slitt ut ?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, den er ikke noe stiv akkurat..

har bestilt høydejusterbart kit, men dette var mest trolig ikke på plass i norge før etter eu godkjenninga.

Så jeg får tenke litt videre ..

et alternativ er og få lånt orginale dempere+fjører, og sette på før eu kontrollen. men da må jeg uansett ut med dobbelt så mye arbeid, og dobbelt så mye til hjulstillingskontroller..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, den er ikke noe stiv akkurat..

har bestilt høydejusterbart kit, men dette var mest trolig ikke på plass i norge før etter eu godkjenninga.

Så jeg får tenke litt videre ..

et alternativ er og få lånt orginale dempere+fjører, og sette på før eu kontrollen. men da må jeg uansett ut med dobbelt så mye arbeid, og dobbelt så mye til hjulstillingskontroller..

Jeg kjørte hjem 2x sachs orginaldempere som har kjørt under 20'km og noen senkefjærer i påska...så jeg kan ikke hjelpe

Drit i det, møt opp på kontroll...Jeg fikk da godkjent bilen min når jeg kjøpte den og da var dem bra slitt..

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nede på NAF og snakket med en kjempehyggelig kar.

Han ble med ut og testet bilen, og han sa at de verken så eller kjentes ødelagte ut, og at de kom til og gå igjennom hvis han hadde kontrollen..

så da bestilte jeg eu kontroll 23 mai, 0800.

Bestiller uansett gewinde, for det er for løst slik jeg har det nå.

Så da får jeg heller bare sette på gewinde kittet etter eu kontrollen.

så helga før 23 mai blir det og fjerne toninga, og vaske baklysene reine for rød sotespray ;)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...