Gå til innhold

Problemer med Chevrolet G20

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

1.

Jeg har en Chevrolet G20 Beauville 1988 modell som har problemer med at den begynner å vibrere når den kommer opp i fart.

Bilen kjører relativt fint helt opp til ca. 80km/t, hvis jeg kjører fortere enn dette begynner bilen å vibrere. Dette skjer også hvis jeg f.eks. kjører i 90, og slipper gassen for å sakte ned til 80.. Da vibrerer bilen helt til jeg gir gass igjen, eller til jeg kommer under 80-85 km/t..

Samme gjelder også ved kjøring i nedoverbakke så lenge jeg ikke gir gass.

Det er snakk om ganske mye vibrering. Hele bilen rister, og det blir vanskelig å snakke med andre i bilen.

2.

Det virker ikke som airconditionen virker som den skal. Har prøvd den når det har vært litt varmt ute, men luften som kommer ut er så vidt jeg kan merke like kald som når jeg har den på "vent". Noen som vet hva "Bi-Lev" betyr forresten? Man kan velge mellom A/C: Max, Normal, Bi-Lev og Vent, Heat utenom A/C. Uansett.. Hva bør jeg gjøre for å sjekke at alt er som det skal være?

3.

Det kommer en veldig irriterende knirkelyd når jeg kjører. Dette er kun når jeg triller framover, og kommer over et visst turtall. Når jeg setter bilen i Park og gir gass, hører jeg ingenting. Hører heller ingenting hvis jeg bare triller nedover en bakke.

4.

Den drar også veldig til høyre. Har sjekket lufttrykk. Lurer på om det kan være foringer? Andre ting som kan være feil?

4.

Noen som har tips til ombygging av interiør? Jeg planlegger å bygge en sofa helt bakerst, og ønsker å kunne gjøre dette om til seng. Er interessert i å høre tips til hva som kan gjøres!

5.

Jeg er også på utkikk etter ganskterkaps med lys! Hvor får man tak i det?

Edit: Jeg sjekka med vanman i sverige, og de skulle ha 2550,- SEK for den!? Noen andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du sier ikke noe om vilken motor det er. Er det 6.2 diesel så er det kanskje en ide å stikke innom et verksted med peil for å sjekke om kamakslene har det greit.

6.2ern har alltid vært en problematisk greie, desverre.

Air con kan rett og slett være utbrukt, hvis det er den gode, gamle freontypen. Desverre får du ikke etterfylt freon lengre. Om det er dette som er problemet, så må du rett og slett bytte hele greien med en nyere.

Knirking kan være alt fra lager til dårlig smørning. Umulig å si når jeg ikke hører selv. Hett tips er alikevel mellomakselkryss, har slitt med de selv på en G30.

Når det gjelder ombygging innvendig, så er det vel uendelige muligheter for en van. Custom Import har vel det meste du trenger av sete-deler, ellers finner du mange annonsører i AMCAR som har det du trenger. Hett tips er å ikke gå for noe linoleum eller parkett på gulvet. Bruk ordentlig bilmatte, det er greiest etter min erfaring.

Gangstercaps=Lund. Lund produserer det meste du vil ha tak i av eksteriørt dill til vans, dette får du Aarnes eller U.S. Auto Parts. Det kjipe er at sånt ikke er billig.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Prøver å legge sammen 2+2 her, du har vibrering over 80? Knirkelyder når bilen triller forover på bestemte turtall? Bilen drar til høyre?

=Forstillingskontroll, m/sjekk av hjulager og avbalansering!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrasjonen og knirkingen kan godt være mellomakselkryss eller opplagringen på mellomakslingen hvis den er defekt.

AC anlegget kan konverteres til R134 ved å bruke en spesiel konverteringsplje.Koster uansett noen tusen å få gjort.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider