Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn, da var fjærene hentet.

Røde, større enn forventet, og tyngre enn forventet.

 

TÜV-papirene var der, på tysk vel og merke, og helt ærlig..så aner jeg ikke hva som er opp og ned og forran og bak.

 

Dette kan bli spennende :p

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bytte fjærene går helt greit, tar litt tid om du ikke har gjort det før, og demeren har en tendens til å sitte noe så helt fantastisk godt i det nederste festet (bruk en hammer av litt stort kaliber) og rustløysner. Ha liggende klar en latmansarm så sparer du deg for MYE arbeid når du ikke får nok kraft på den lille skralla di ;) Det er litt trangt å få dempren på plass igjen men det går :) Lykke til! Er bare å spørre om det er noe mer du lurer på, har nettop byttet fjærer fremme på min.

 

Hva som er opp ned og bak.. det ser du ganske lett når du tar av den første fjera det :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLERE BILDER

 

Her er bildene Mariuz tok i går.

Det kommer kanskje bilder av senkesettet senere i kveld.

 

 

Se de stygge kamakseldrevene. Fysjameg. Vil ha de svarte med blå detaljer. Får se hva jeg får tid og råd til.

02.jpg

 

 

 

Her ser dere kamakseldrev-coveret jeg vil ha gjennomsiktig. Forslag noen?

03.jpg

 

 

 

Ikke helt finpolert enda, men det skinner iallefall litt.

04.jpg

 

 

 

Dette blir gøy å pusle sammen igjen

05.jpg

 

 

 

For å ikke snakke om dette her

06.jpg

 

 

 

Sammenkobling av sikringsboks og kontakter. Trangt og ubehagelig

07.jpg

 

 

 

 

 

Kommer mer

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har vert på samme stedet som deg på det bildet der du driver på med sikringsboksen. Skulle ha en ledning inn i bilen. Så etter å ha fått krampe på x-antall steder og x-antall ganger fant jeg ut at det var enklere å skru ut setet og ligge på gulvet...

 

Dessuten er det greit å ha setet ut av veien når man driver å ta ut og inn ting fra dashbordet...

 

Forresten, festet du luftfilteret til festet til festet til det gamle luftfilteret?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et lovende prosjekt dette her, så vidt jeg kan se i disse nattestider hvertfall. Stå på og post bilder videre når ting skjer.

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har vert på samme stedet som deg på det bildet der du driver på med sikringsboksen. Skulle ha en ledning inn i bilen. Så etter å ha fått krampe på x-antall steder og x-antall ganger fant jeg ut at det var enklere å skru ut setet og ligge på gulvet...

 

Dessuten er det greit å ha setet ut av veien når man driver å ta ut og inn ting fra dashbordet...

 

Forresten, festet du luftfilteret til festet til festet til det gamle luftfilteret?

 

 

Jeg får ikke ut setene fordi jeg ikke har rett torks-nøkkel til å få skrudd løs sikkerhetsbeltene. Det er litt irriterende, men det får bare være.

 

Luftfilteret er et kit bestående av et par overganger som jeg fester rett på den store svarte saken som står på innsuget.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette blir bra twinflower! Er vel ganske dyrt det supersprint anlegget? 7000,- elns.? Tenkte jeg skulle kjøpe et slikt selv over vinter, så kan bli spennende å få resultat fra deg hvordan det blir på bilen.. :)

 

lykke til videre veffal. :pray

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra twinflower! Er vel ganske dyrt det supersprint anlegget? 7000,- elns.? Tenkte jeg skulle kjøpe et slikt selv over vinter, så kan bli spennende å få resultat fra deg hvordan det blir på bilen.. :)

 

lykke til videre veffal. :pray

 

 

Det kostet nok enda litt mer du, men det blir forhåpentligvis verdt det.

 

Nåværende problem er hvilke felger jeg skal ha. Ser for meg et sett 17tommere, og gjerne en felgpakke til under 10 000 kroner. Alle forslag taes imot!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår