Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

Lykte glasset på mondeoen er ikke helt klart du ser det såvidt på det bildet du la ut lengre opp, det er noen riller innerst på lykta, men de er da forholdsvis klare.... lykke til videre med prosjektet :) Tror mondeoen din kommer til å bli helt rå når den blir færdig ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yngve, hvor får du alle pengene dine fra? Lever du på vann og brød? Du har vel brukt det dobbelte på deler til bilen enn hva bilen kostet?.. Uansett, kjempe kult!

 

 

Til tider, ja.

 

Får effektanlegget i dag eller i morgen. Og grunnen til jeg bruker så mye penger er fordi jeg virkelig har behov for en hobby jeg kan bruke penger på. Dessuten fikk jeg bilen veldig billig :p

 

Har du noe skute da, Vegard?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tider, ja.

 

Får effektanlegget i dag eller i morgen. Og grunnen til jeg bruker så mye penger er fordi jeg virkelig har behov for en hobby jeg kan bruke penger på. Dessuten fikk jeg bilen veldig billig :p

 

Har du noe skute da, Vegard?

 

Hadde planer om å kjøpe en Audi 80 for rundt 40 000.. Men da hadde jeg hatt så lite penger igjenn at jeg ikke hadde fått noe annlegg eller forsikring :P Og siden broderen selger sin Ford Fiesta Mk3 (90 modell) 1.4 liters, der motoren er i tipp topp stand. Så kjøper jeg vel den, for 15 000 var det vel. Er litt usikker på om jeg skal gidde å gjøre noe utvendig me den, men det blir hvertfall sete trekk innvendig, samt et rimelig ok multimedia system. Og planer og å lakke interiøre svart, men blei litt redd etter jeg så hvordan det gikk med deg :P Utvendig hadde jeg små planer om RS2 fanger bake, og en "golf lignende front" .. Så lakke den en kul farge (engevik feier jo fort over den lille bilen for noen høvdinger).. Men ANER ikke hvilken farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å kjøpe en Audi 80 for rundt 40 000.. Men da hadde jeg hatt så lite penger igjenn at jeg ikke hadde fått noe annlegg eller forsikring :P Og siden broderen selger sin Ford Fiesta Mk3 (90 modell) 1.4 liters, der motoren er i tipp topp stand. Så kjøper jeg vel den, for 15 000 var det vel. Er litt usikker på om jeg skal gidde å gjøre noe utvendig me den, men det blir hvertfall sete trekk innvendig, samt et rimelig ok multimedia system. Og planer og å lakke interiøre svart, men blei litt redd etter jeg så hvordan det gikk med deg :P Utvendig hadde jeg små planer om RS2 fanger bake, og en "golf lignende front" .. Så lakke den en kul farge (engevik feier jo fort over den lille bilen for noen høvdinger).. Men ANER ikke hvilken farge..

 

 

Høres bra ut :p

 

Må ta å snakke med Engvik jeg også, han må lakkere kit'et mitt snart.

Hva tror du han tar for det?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :p

 

Må ta å snakke med Engvik jeg også, han må lakkere kit'et mitt snart.

Hva tror du han tar for det?

Bare kit'et ? eller hele bilen? Han tok 10 høvdinger for lakking av mr2'n til broderen, og det er jo ganske mye lakk. Han var heller ikke fornøyd og skal lakke oppigjen en gang til..

 

Men altså, det kommer ann på hvilken farge du skal ha. Om du vil han skal være nøye (sånn han lakker oppigjenn om det ble et støvkorn her og der).. Å om du vil ha det billig så burde du gjøre "forarbeide" sjøl, som f.eks å demontere dør "interiøre".. osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kit'et ? eller hele bilen? Han tok 10 høvdinger for lakking av mr2'n til broderen, og det er jo ganske mye lakk. Han var heller ikke fornøyd og skal lakke oppigjen en gang til..

 

Men altså, det kommer ann på hvilken farge du skal ha. Om du vil han skal være nøye (sånn han lakker oppigjenn om det ble et støvkorn her og der).. Å om du vil ha det billig så burde du gjøre "forarbeide" sjøl, som f.eks å demontere dør "interiøre".. osv..

 

trenger vel strengt tatt ikke å demontere interiør for å lakkere stylingen da :hammer

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING 10. AUGUST

 

 

I dag har jeg gjort ferdig alt i motorrommet.

 

Følgende irritasjonsmoment er slettet:

 

-Varmedeksel festet

-Kamakseldrevdeksel festet

-Polsko forbedret

-Lykteglass byttet

-Plastgreie mellom lyktene er saget bort

-Motorrom vasket

 

Følgende gjenstår (haster ikke):

-Lakke alle skrulokk blå

-Lakke skruer til toppdeksel blå (trenger varmebestandig lakk:/)

-Nytt kamakseldrevdeksel, gjennomsiktig (hvor får man tak i?)

-Lakke skrift på toppdeksel blått.

 

 

Videre så venter jeg på effektanlegget som bør komme hver dag som helst, og noen blå lyspærer til instrumentbelysningen. Bestilte de fra http://www.lysdiode.no (ikke lysdioden.com), og den webshoppen anbefales.

 

 

Motoren ble også startet i dag, men siden ECU'en er i nødmodus så gav jeg ikke skikkelig på. Jeg mangler (les: jeg leter enda) noen skruer til forsetet, og skal ta meg en liten kjøretur straks det er festet.

 

 

Dette gjenstår før bilen er klar:

 

Lakkering av fangere

Montering av fangere

Montering av effektanlegg

Handle og skru sammen nye dashbord-deler

Montere senkefjærer

Kjøpe nye felger og dekk

Rette bulkene

Forsterkere og subber, pluss montering og slikt.

 

 

Bilder av den fine motoren min kommer i kveld, tror jeg.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens bilder

 

 

 

Oversiktsbilde. Ganske rent og pent

01.jpg

 

 

 

Minn meg på å feste de to skruene nederst på varmedekselet

02.jpg

 

 

 

Gleder meg til å få svarte rør med blå vinkler istedenfor den grelle boksen på innsuget.

03.jpg

 

 

 

Gleder meg til det blir blå skrift på toppdekselet og blåe bolter. For å ikke snakke om blåe og svarte kamakseldrev og gjennomsiktig deksel.

04.jpg

 

 

 

Festet ledningne mye bedre i batteripolskoen

05.jpg

 

 

 

Blemme: Jeg har saget bort plastbiten med festene til grillen på.

Det ble en del banning når jeg fant ut det, men tror jeg skal klare å fikse det.

06.jpg

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår