Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet

twinflower

Anbefalte innlegg

Bra tråd!!!

Alltid moro å lese om hva folk gjør med bilene.. Hvert fall når de har samme bil som meg!!

Mekka litt stereo selv, og for meg virka det best å ha delefiltrene igolvet bak sigarett tenner og under. Ganske lett og få inn der, og er jo ikke akkurat små delefiltra til MBquart premium settet :)

tankene mine nå er hvor jeg skal stappe strøm kabler og signalkabler.. Ikke akkurat mye plass under listene!

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at jeg har delefiltrene der jeg har de, er fordi jeg senere skal bruke en separat forsterker til å drive de, og da vil ikke ledningene gå bak cd-spilleren . Dessuten passer de helt perfekt der de er :)

Jeg foreslår at du tar ut setene og trekker vekk en del av gulvmatten, da skal jeg love deg at du får god plass.

Det kan kanskje virke som en stor operasjon, men setene er bare festet med 6 (4 bake og 2 fremme) store bolter som en skralle kunne spist levende.

Jeg har iallefall gravd litt der i går, og der er god plass til strømkabler.

Akkurat nå er problemet mitt at jeg vil ha løs glassdekselet som sitter forran instrumentene. Planen er å lakke det svarte sølv, og beholde speedometeret svart med blåe tall og rosa lysende visere. Er mulig jeg må stikke på bilxtra og kjøpe meg en varmepistol, men er usikker på hvordan man bruker en slik når det er plast det er snakk om.

Tips mottas med glede.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pell ut setene foran, NEI, det er ikke mye jobb..

Ta av listene som er på sidene. Disse er festet med noen utroolig dårlige plast-skruver...

Napp av baksetet, og VOILA', der har du 2plasser å legge kabler heeeelt bak til bagasjerommet. Litt arbeid, men det blir helt klart bra.

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg trakk strøm-phono kabler, tok jeg kun ut forsetene å dekslet på siden! funka fint det! men det ver ett rente helvete å få av de deksla utn å ødlege skruene å festene! hjelper ikke på når man har kort lunte heller! angry

Men var ikke noe spes trangt eller noe!

Har også tenkt på kom-sett, men er usikker på hvordan dette passer sammen med kun cd-spiller(4*54) Og blir det mye forskjell fra org høytalerne, sånn i lyd-styrke/kvalitet?

er det ikke noen her som har montert ett! å har noen bilder?

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

__verox__:

Jeg har jo nettopp gjort det, om du hadde lest tråden min.

Selve høyttalerene var bare å skru inn, men lag nye hull.

Dessuten driver jeg de bare av cd-spillere nå, og den er 4x50watt (19watt rms). Går fint det egentlig, men blir jo selvklart bedre når jeg får installert forsterkere.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

----------

OPPDATERING 20. APRIL

----------

I dag har jeg fått ut mer dashbordet, samt instrumentene. Dessuten har jeg lært litt også, takket være Futte :) Takk igjen.

Dagens bilder:

Dette er dritarbeid, og tok lang tid. Jeg ville ikke unnet noen å sitte der å fikle med loddetinn og grease.

001.jpg

Bilen min blir demontert, skru etter skru.

002.jpg

Magi

006.jpg

Dette er en smart ting å gjøre om du vil beholde nålene dine.

008.jpg

Glasset forran instrumentene er limt. Hvordan får jeg den av?

014.jpg

Disse pæreholderene skal nå få blå dioder på seg. Hvis jeg får det til.

016.jpg

Det er viktig å holde orden så man ikke mister noen deler. Dette er delene fra instrumenthuset.

018.jpg

Diverse saker fra bilxtra. Fra venstre: Silikonspray, motorrens, WD40, plastgrunning, klarlakk og sølvlakk. Nede til høyre er det våtpapir til pussing av toppdeksel.

020.jpg

Sånn, det var alt for denne gang. I morgen blir det ikke like mye arbeid på meg siden jeg tenkte jeg skulle dra på skolen for en gangs skyld. Må gå, naturligvis :)

Får jeg ut midtkonsollen (råd søkes) så begynner jeg med lakkingen etc.

Takk for all responsen, det er god motivasjon!

-Yngve /out

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har lagt deg i tøylan no ja.....

Midtkonsoll; 2x karosseriskruver foran v beina, og 3xkarosseriskruver innvendig i konsollen, men det veit du sekkert no..

så sett du på håndbrekket, med litt kraft, men stopp før du trur at vaier'n ryk.. Ta konsolln opp i bakkant, dra den litt bak, koble løs de to ledningen bakpå sigarettuttaket, løft den opp i forkant , og skyv den forover mens du løfter. Du kan ta i litt, for den tåle ganske mye tøying.

Tips nr.2; FØR du sett in dashbordet og skrur på allt av deksel, sjekk førr Guds skyld at speedometret dett e rett. Det gjorde ikkje eg første gang, eller andre gang.... Kan kun testes mens du kjøre....

Glasset til instrumentan får du nesten bare prøve deg forsikti på med f. eks. en tapetkniv. Lim etterpå.

Keep up the goood work

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futte:

Hele midtkonsollen er helt løs, men har ikke turt å bendet så mye i den enda. Sliter litt siden jeg føler at uansett hva jeg gjør, så henger den fast i håndbrekket på en eller en annen måte. Men men.

Takk for tipset iallefall, og hvordan sjekker jeg speedoen? Bare kobler det på og kjører en liten tur før alt er ferdig montert?

Jeg har prøvd med tapetkniv på glasset, men det var en tynn liten plastsak, så jeg får prøve mer med en skikkelig en. Kan jeg bruke varmluft den, eller vil alt plasten smelte da?

Takk for alle tips og råd :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den midkonsoll delen som sitter over hondbrekket osv er limt.. men det gikk greit å "bryte" det løst på min.. noe vanskelig å få av men det går :)

Eller ser dette bra ut ble inspirert til å prøve å ta ut instrumentene i min nå, jeg stoppet når jeg så at kanten på glasset var limt hehe

keep up the good work ;) morsomt å se at det er flere som gjør litt med mondeoen sin :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-racing:

Du trenger ikke bryte opp limen for å få ut all innmaten i instrumenthuset.

Jeg vil derimot lakke det svarte der til sølv, og da må den opp.

Får se på det i morgen etter skolen :)

Takk for tipset forresten, skal prøve å bryte forsiktig i morgen, og hvis det går gale får jeg ta meg en tur til høggern :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg mente også at jeg skulle lakkere det som var inni.. ;) eg klar over at den bare sitter over skivene og at jeg fint kommer til alt annet :) men jeg vil ha der rødt inni dær.. si i fra om du får det til og vis til framgangsmåte så skal jeg prøve jeg også ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider