Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

Dette der er noe jeg tror kalles "Indiglo", og er elektrisk ladede skiver som reagerer på lys og noe slikt.

 

Jeg har letet ganske mange plasser etter slike, men ingen har hatt til mondeo. Jeg håper du finner! Det hadde blitt helt høvding!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bra det her yngve. Kjipt det med dysa da.. Du får ta av den som funka og sette den over på de andre boksene som ikke var helt bra.

 

Gleder meg til å se bilen ferdig med styling og alt. Tror det kan bli skikkelig knall! :D

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd. Du gjør en kjempejobb med dokumenteringen. Tipper jeg rett at du går GK Elektro, eller Vk1 elektronikk/serviceelektronikk? :)

 

 

Jeg har gått GK og VK1 elektro.

Nå går jeg forkurs for ingeniørutdanning i Ålesund, med planer om teknisk kybernetikk på NTNU til høsten, for de som måtte lure

 

 

 

-Yngve

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tøft ;)

2 spørsmål: Hvilken styling (navn) og levert av hvilket firma?

okey 3 spørsmål hehe prisen kom på?

et 4 spørsmål lang leveringstid hehe

 

må nesten ha nye fangere på min også :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Stylingen ble bestilt fra http://www.kandkstyling.co.uk, og levert av MC Rallying inc. som produserte den.

1) Stylingen heter Millenium Body kit B, og inneholder frontfanger, bakfanger, splitter, lys til støtfanger (med H2-pærer) og skjørt.

4) Leveringstid på under en uke. Men det tok 2 uker å lage de delene de ikke hadde på lager. Fikk mail fra Kristine fra KandK hele tiden om hvordan ting lå an.

3) Prisen jeg betalte KandK var ca 7500 kr inkl frakt (100 pund). Når DHL leverte den til meg på døra så fikk jeg ikke noe momskrav eller noe, men på pakkseddelen står det et eller annet tull om fortolling og at jeg ikke må åpne pakken før den er fortollet (ops). Skal sende mail til DHL i dag og spørre hva de mener med det.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang fortolling. Fikk mail med DHL i sted:

 

Vi fortoller denne, men fordi pakken blir sendt ut før vi fortoller den er forpliktet å sette den teksten på fraktbrevet att vi fortolelr innen 10 dager..

Den pakken er fortollet og alt skal være i orden..

 

Lars!

 

 

Og jeg har enda ikke fått et pip fra noen om noe betaling av norsk moms.

Dog fikk jeg regningen på forsikringen i dag, og når jeg satt meg ned og leste på avtalen, så viser det seg at jeg har full kasko og leiebil og hele suppedasen. Ikke rart det kostet en formue.

 

Nå skal jeg iallefall kjøre litt mindre forsiktig :drive2

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal det endelig skje litt saker og ting.

Toppdekselet mitt er endelig sandblåst (Takk Terjus), stylingen min har som kjent kommet, den skal prøvemonteres i dag om jeg får det til. Blå pluggledninger (aka "racing leads" *s*) har kommet fra england, og jeg har fått meg litt verktøy :)

 

 

Her er forresten litt videre planer for "prosjektet" mitt:

 

Det som skal skje er følgende:

-Montering/lakking av styling + litt småretting (10-15000)

-Senkes (2-5000)

-Effektanlegg (6000+)

-Felgpakke 17" (ca 9000)

-Kamakslinger: 5150

-Forsterkere 5000

-Sub'er 5000

-Komponentsett bak: 2000

-Ekstra materiell: 1500

-Trimchip (7000+)

 

Effektfilter er allerede bestilt og kommer hvert øyeblikk.

 

 

Blir en svært påkostet mondeo dette da :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futte: Tusen takk for tipset!

Jeg skal ut og prøve med en gang :)

 

 

(Er det farlig å starte motoren uten noen turteller og slikt? Hele instrumenthuset ligger på pulten min i mange små søte biter)

 

 

det er ikke farlig å starte bilen, men det som skjer er at det lagres mange feilmeldinger da instrument panelet ikke er koblet inn... jeg fikk erfare dette når jeg bygde anlegg på min a3.. tror jeg hadde rundt 30 forskjellige feilmeldinger når jeg var ferdig.. :rolleyes:

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yngve!

 

Ja da var tråen din oppe igjen, beggyner å bli stort dette med tanke på alt som du skal ha på plass. Hvordan har det gått med lakking av detaljene inne i bilen?. Jeg får min bil islutten på kommende måned å da er det min tur til å ta den helt ut ja. Bilen er en Mondeo 2.o si jeg har nå fått takk på en strøken motor 2.5l 24v. Denne skal få twin turbo og en del andre godsaker. Bilen skal også bygges om til 4x4. Gleder meg som et barn på julaften he he.

 

Stå på Yngve dette blir bra og rått. Æ hva skal du med komponet sett bak?

Overflødig etter min mening da lyden i all hovedsak skal være å komme fremme i fra, det er jo der du sitter.Men men.

MVH

Ford RS onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy når du får deg bil ja! Skal følge den med argusøyner :)

 

Jeg har ofte passasjerer i bake, så jeg tenkte at jeg skulle ha et par i dørene, også et par tweeter innfelt i panelet over festet til sikkerhetsbeltene.

 

Interiøret har det vært litt stille med, men tenkte jeg skulle ta første fase av operasjon akvarium i dag. Bilder, detaljer og forklaring kommer.

 

Nå skal jeg ta med meg cammet, det nydelige sandblåste dekselet mitt, kjeledressen min og litt til styr og dra ned på hybelen og ta bilder.

 

Jeg skal også prøve å demontere begge fangerene, og ta noen bilde av hvordan det blir gjort. Ønsk meg lykke til, dette blir nok en "Yngves første gang".

 

Takk for interessen forresten!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår