Gå til innhold

Dette prosjektet trenger jeg hjelp til... BYGGING AV SIERRA BÅT!!!

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

bruke motoren og girkassa, forlenge bakakslingen, og med noe vanntett lager, og noe spesiellaget greier, så skulle det vel være mulig å få den akslingen ut under vann, og med en propell på?

hehe

tenkt så tøft, med 5 gir og revers :D

ja tror også det skal funke.. ellers er skovelhjul-teknikken en mulighet ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var en herfra som hadde en sån båt(bil). han støpte hele bilen under i glasfiber, og la glasfiber opp til mitt på dørene. brukte sikaflex til å tette alle hull og sprekker. bilen fløyt som bare det den. han brukte en 30hk påhenger. du har jo trekk i riktig ende så du kan jo bare forlenge akselen og montere ror med teleflexstyring, du må sikkert lage no med mer oppdtift forran og kapp av taket for å lette på vekten.

-95 polo6N

-91 sierra

-84 golf2

www.home.no/polo6n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere man kan få "båten" til å plane ved å forlenge akslingene og lage skoveljul?? eller blir det bedre å fjenrne alt av bakstilling og sveise videre på akslingen etter gearkassen og putte på en hevvy propell bak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du kan få den til å plane samme hva du gjør. da må du isåfal få montert et båtskråg under som blien flyter på. og da begynner man å snakke om mye arbeide, man må få riktig vektplasering og ikke minst finne en bra måte å montere skråget på bilen.

hvist du skal ha noe som går fort monterer du heller motoren i en båt.

-95 polo6N

-91 sierra

-84 golf2

www.home.no/polo6n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde planer om å bare få en bil til å flyte... eller det var en lekebil *vomaz-bilen*

jeg hadde blaner om å lage skovel på bakhjula å senke bakdelen ned i vannet.. og hadde planer om å bare feste et oljefat forran bilen, å et på hver side.. til styring tenkte jeg å bare sveise ei plate fast på felgene forran..

menne vet ikke om jeg orker å prøve :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du kan få den til å plane samme hva du gjør. da må du isåfal få montert et båtskråg under som blien flyter på. og da begynner man å snakke om mye arbeide, man må få riktig vektplasering og ikke minst finne en bra måte å montere skråget på bilen.

hvist du skal ha noe som går fort monterer du heller motoren i en båt.

Skal lage et skrog under , med V-bunn og sånn... ikke et som går veldig dypt, men med en liten V... vil ikke det funke å få det til å plane???

har ikke store foventninger om at det skal gå så veldig fort, men hadde jo vært kult å fått den i plan, og gå rundt 20knop eller noe...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde planer om å bare få en bil til å flyte... eller det var en lekebil *vomaz-bilen*

jeg hadde blaner om å lage skovel på bakhjula å senke bakdelen ned i vannet.. og hadde planer om å bare feste et oljefat forran bilen, å et på hver side.. til styring tenkte jeg å bare sveise ei plate fast på felgene forran..

menne vet ikke om jeg orker å prøve :rolleyes:

JO JO JO JO.. kom an... du også ;)

så kan du også legge bilder og sånn også inn her... så blir det et lite sammarbeid her .. hehe.. litt gøyere også når det er flere som gjør det ... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO JO JO JO.. kom an... du også ;)

så kan du også legge bilder og sånn også inn her... så blir det et lite sammarbeid her .. hehe.. litt gøyere også når det er flere som gjør det ... hehe...

kan jo se hva jeg får til i sommer men... :rolleyes:

men jeg vet at bruker man bare oljefat vil den kjøre seg nedover HVIS??? man får noen knop...

jeg ville bare ha en bil som flyter å går fremover:D *kan legge ut bilde av bilen som kanskje havner på havets bunn*:D :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et bilde ifra den...

http://home.no/vomaz4life/images/Imag0087.jpg

flere bilder ifra den når den var kjørbar på http://www.vomaz4life.tk den er ikke kjørbar no pga karrosseriet knakk da vi hoppet litt med den:D og kjørte en traktor over den MEN motoren starter som bare det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt mulig og bygge båt av Sierra, noen kamerater av meg som bygde en i fjor sommer faktisk! Men om det var noen stor suksess kan jo diskuteres da... Motoren går hvertfall ikke lengre for og si det sånn ;) De laget skovler på sin, kappet taket og tettet med silikon og sveiset. De laget en ramme rundt med noen store tønner for og få det til og flyte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Vomaz

menne vet ikke om jeg orker å prøve

Pass iallefall på at oljefatene ikke har hull

Lenke til kommentar
Del på andre sider