Gå til innhold

Dette prosjektet trenger jeg hjelp til... BYGGING AV SIERRA BÅT!!!

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp... men du vet.. planlegging først, gjennomføring etterpå.. ;)

rett planlegging er jo halve jobben;)

sikkert derfor jeg får det resultatet jeg får... notin

jeg bruker å legge planene underveis i et bygg;) doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd den der planlegging mens jobb tingen før.. og det går som regel ikke den riktige veien... men det funker jo noen ganger da... , hehe...

men her vil jeg planlegge først.. gidder ikke la sierraen min gå til xxxxx for ingenting lissom...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vanligvis brukes er gamle oljefat. Det er det beste. Om sierra'n skyver unna er volum av vann (1liter vann = 1kg) likt det den veier vil den flyte... Enkelt prinsipp... Må jo være tett da men...

Det som en kammerat av fatter'n gjorde en gang i tiden, var å bygge en flåta. Satte så en Ascona A opppå flåta. Kobla av mellomakselen, og monterte propell på den. Tror de også måtte forlenge den for å nå helt bak. Bruke da en lastebil mellomaksel eller noe sånt. Gutta brukte 2 stk elektriske vifter for å kjøle ned den 1,6 liter store jøtulen... brukte mye bensin.

Så det beste er å bruke en liten disel motor. (kjøre på parafin/farga disel... )

Skovlehjul metoden vil ikke få deg langt... hehe.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vanligvis brukes er gamle oljefat. Det er det beste. Om sierra'n skyver unna er volum av vann (1liter vann = 1kg) likt det den veier vil den flyte... Enkelt prinsipp... Må jo være tett da men...

Det som en kammerat av fatter'n gjorde en gang i tiden, var å bygge en flåta. Satte så en Ascona A opppå flåta. Kobla av mellomakselen, og monterte propell på den. Tror de også måtte forlenge den for å nå helt bak. Bruke da en lastebil mellomaksel eller noe sånt. Gutta brukte 2 stk elektriske vifter for å kjøle ned den 1,6 liter store jøtulen... brukte mye bensin.

Så det beste er å bruke en liten disel motor. (kjøre på parafin/farga disel... )

Skovlehjul metoden vil ikke få deg langt... hehe.

jeg tenkte å ha bilen MAX en uke/hælg før dn ska senkes;)

jeg tenkte å bruke 200l oljefat;) man får dem jo gratis ifra enkelte "plasser" stasjoner der de selger båt olje ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan sikkert ta bilde av "bilen" i hælga... sombrero så dere får se tilstanden den er i nå:D

det er jo snart så varmt i havet man kan teste bilen, må bare mekke den ferdi først da;) har jo alltids noe annet å gjøre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. lurer på om jeg skal eu-godkjenne sierraen...

og få skilter på den... så tette den igjen, og putte på en Påhengs ;) hehe

ikke vet jeg.. begynner å bli litt forvirra med hva jeg skal gjøre med den...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider