Gå til innhold

Mazdaen min

Ranger emnet


Anonym010101

Anbefalte innlegg

Opprinnelig skrevet av FE3T

 

Tanken er hyggelig, men da måtte de ha brukt ei anna bunnplate, wankelen er så å si håpløs å få inn i en forhjulstrekker og bunn plata på 626 Coupe tilater ikke bakhjuls trekk uten meget omfattende modifikasjoner

 

Måtte jo selvfølgelig vært bakhjulstrekk, og hadde Mazda lagd det fra fabrikk så hadde vel ikke bunnplata vært noe problem.

 

Var visst en på mx6.com som skulle bygge om mx6en til bakhjulstrekk, hadde tenkt til å bruke girkasse/drivlinje fra b2200. Motoren tror jeg var motoren som han skulle snu på langs. Er ikke sikkert på om jeg husker alle fakta riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FE3T? du har sett bildene jeg sendte deg ang cruisecontrollen?

 

Jada, bildene sammen med utseende på delene tilsier at det skal være enkelt å montere (takker så mye for hjelpen)

Eneste problemene nå er at jeg må finne et annet sted å tre igjennom slangen til turbo trykksmåleren og styre kabelen til ekstra lysene, siden jeg naturlighvis har brukt hølet som cruise wiren skal igjennom :(

 

Desverre viste det seg også at fyren som sendte meg delene har glemt å sende med "Cruise Main" bryteren.

den koster over 800 spenn ny hos Mazda, så hvis ingen her vet om en bil med cruise på et huggeri og kan sende meg en bryter, må jeg sikkert vente et par uker før jeg får montert det.

 

Måtte jo selvfølgelig vært bakhjulstrekk, og hadde Mazda lagd det fra fabrikk så hadde vel ikke bunnplata vært noe problem.

 

Var visst en på mx6.com som skulle bygge om mx6en til bakhjulstrekk, hadde tenkt til å bruke girkasse/drivlinje fra b2200. Motoren tror jeg var motoren som han skulle snu på langs. Er ikke sikkert på om jeg husker alle fakta riktig

 

Joda stemmer det, mener å huske at han skulle bruke hjul oppheng og bakaksel fra RX7 sammen med B2200 gearkasse, men var det ikke en 24V 3L V6 fra en nyere 929 han skulle ha inn?

 

Har vært stille fra han en god stund så det er mulig at han ga opp.

Det er tross allt litt av en jobb å gjøre noe slikt, da jeg tviler på at det går uten å bygge om bunnplata en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt mulig at han skulle ha v6er, er en stund siden jeg leste tråden. Er nok mye arbeid ja.

 

Skulle jeg gjort noe sånt selv så hadde jeg kjøpt meg en komplett rx7 og sveist inn deler av gulvet fra den, og brukt motor og drivverk også. Er vel ikke så dyrt for en rx7 i statene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt mulig at han skulle ha v6er, er en stund siden jeg leste tråden. Er nok mye arbeid ja.

 

Skulle jeg gjort noe sånt selv så hadde jeg kjøpt meg en komplett rx7 og sveist inn deler av gulvet fra den, og brukt motor og drivverk også. Er vel ikke så dyrt for en rx7 i statene?

 

Tja ville kanskje vært bedre å brukt deler fra bunnplata på en 83-86 929. enklere å få tak i da bilene finns for ned under 5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dette her var et virkelig nydelig eksemplar av GD ja.. Si ifra hvis du skal kvitte deg med den :P

 

Sikler selv på en av samme type.. dog helst kombi 2.0i-16v og 4ws (sleeper!)

eller en relativt originalt og velholdt 88 coupe.. er jo ikke mange av de som går i skien heller.. også er det goode biler :D

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et totalt strøkent eksemplar, fri for rust, strøken i lakk og interiør, alt fungerer, strøken teknisk, bra anlegg, overhalt motor og byttet alt av slitedeler++++

 

Da er du blant de heldige Mazdaeierene. Nå har jeg hatt noen mazdaer i løpet av årene som har gått, og samtlige har vært noe rust på. Eneste mazdaene som var noenlunde rustfri var en gammel 1500 og Rx-7 FB som jeg hadde. Turbo II'en min hadde litt rust i hjulbuene, mens 929'ene ble spist opp av rust. Alle bilene var godt korrosjonsbehandlet, men rustet som bare det. Mitt siste 626-kjøp satte vel et rustpunktum i mazdahistorien... http://www.home.no/mazda-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du blant de heldige Mazdaeierene. Nå har jeg hatt noen mazdaer i løpet av årene som har gått, og samtlige har vært noe rust på. Eneste mazdaene som var noenlunde rustfri var en gammel 1500 og Rx-7 FB som jeg hadde. Turbo II'en min hadde litt rust i hjulbuene, mens 929'ene ble spist opp av rust. Alle bilene var godt korrosjonsbehandlet, men rustet som bare det. Mitt siste 626-kjøp satte vel et rustpunktum i mazdahistorien... http://www.home.no/mazda-16v[/QU

 

rå bra hjemmeside:P litt av en rustbil du hadde fått:(

Opel Vectra B 2,0 16v 96 modell.

senket og 17" OZ felger med ukjent navn.. :afro

C Kadett 79 mod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår