Gå til innhold

piping fra venstre hjul og knirkelyder fra venstre side.. Hjelp!

Ranger emnet

golfrider

Anbefalte innlegg

Jeg hører til stadighet piping fra venstre forhjul. Tror det er bremsene siden jeg har hatt problemet før.. Da byttet jeg ringer og dill i caliperen samt smørte.. Felgen blir merkbart varmere enn på høyre side noe som bygger opp under mine mistanker om at bremsen ligger og slurer inntill bremseskiven. Jeg synes det er rart at det skjer igjen siden jeg fikset og smurte opp sist sommer. Kan det være noe med bremseskiven som gjør det?

I tillegg så hører jeg knirkelyder fra motoren på venstre side.. Det er mest ved lav fart og akslerasjon. Kan det være et slitt motorfeste?

Ellers så har jeg også knirkelyder av pedaler (clutchen). Kan den smøres på noen måte?

Som dere sikkert skjønner så er det mye knirking og piping på bilen og jeg holder derfor på å bli tullete! Er også engstelig for at det skal bli værre evt. at noe blir ødelagt hvis jeg ikke får fingeren ut og fikser disse problemene! Så: Hjelp!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til stadighet piping fra venstre forhjul. Tror det er bremsene siden jeg har hatt problemet før.. Da byttet jeg ringer og dill i caliperen samt smørte.. Felgen blir merkbart varmere enn på høyre side noe som bygger opp under mine mistanker om at bremsen ligger og slurer inntill bremseskiven. Jeg synes det er rart at det skjer igjen siden jeg fikset og smurte opp sist sommer. Kan det være noe med bremseskiven som gjør det?

I tillegg så hører jeg knirkelyder fra motoren på venstre side.. Det er mest ved lav fart og akslerasjon. Kan det være et slitt motorfeste?

Ellers så har jeg også knirkelyder av pedaler (clutchen). Kan den smøres på noen måte?

Som dere sikkert skjønner så er det mye knirking og piping på bilen og jeg holder derfor på å bli tullete! Er også engstelig for at det skal bli værre evt. at noe blir ødelagt hvis jeg ikke får fingeren ut og fikser disse problemene! Så: Hjelp!

blir felgen varmere, så henger caliperen din seg! hadde samme problemet en gang!.. gikk så varmt at mansjetten i caliperen smelta, og hele greia låste seg!

har også samme problemet med clutch knirking (kommer fra fjøra som sitter i pedalstellet... regner med at det bare å å kline på noe fett der

golf har en tendens til å knirke og pipe.. spesielt på innisiden... finn en skrutrekker og skru til alt du kan se og ikke se av skruer, det kan hjelpe litt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjorde du med caliperen din? Jeg har lyst til å kaste hele driten og kjøpe meg nye større bremser.. He he.. Men har ikke råd! og så er det jo noe drit hvis det skal skje hvert år!

Men den knirkingen fra motor på venstre side da? Hvor sitter motor festene?

jeg bytta den i en annen caliper jeg.. hadde flerfoldige av dem! .. hadde en gang 6stk golf II delebiler =) men de er historie nå, sitter bare igjen med 3 golfer nå, den jeg kjører nå, den gamle og en 85mod 1.6L med rust i gulvet og utsagd karosseri :)

lettest og bytte den.. å lage den opp igjen er trøl som _skal_ utføres av profesjonelle fagfolk

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg få tak i en ny da? Har sett at det går ann å "bytt" mot en ny en et eller annet sted.. Vil jo ikke bytte den gamle med en annen med samme problem, er derfor skeptisk til å hente en fra høggern..

de forskjellige bilrekvisita butikkene bytter slikt dem... dvs.. du kjøper en ny, og selger dem den gamle =) (overhalte deler med garanti)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider