Gå til innhold

Problemer med kald motor...

Ranger emnet


BMW 325i

Anbefalte innlegg

Har et lite problem... Når motoren er helt kald og jeg trykker pedalen rett ned til ca halv gass dør motoren ut og avogtil stopper den helt. motoren er en B23a, jeg vet at den går på litt feit blanding, kan dette være problemet? Det spruter også masse "vann" ut av eksosen når motoren går, hva kan dette komme av?

Er det noen aom har svar på disse spørsmålene?

 

På forhånd takk.

 

Og er det foresten vanskelig å komme til bryteren til ryggelyset som sitter på gearkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann ut av eksosen????

 

Dårlig tegn.... Lukter det bensin av "vannet"?? Isåfall får alt for mye bensin så den drukner..

Hvis du skrur ut en plugg å ser om den er svart = feit blanding

Er den hvit = tynn blanding

 

Kan være fukt i eksosen hvis det kommer litt med det samma du starter opp..! Hvis det kommer over lengere tid trur jeg det vanker ny toppakning snart...

 

Det er nå det jeg kan tenke meg i farta...! :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann ut av eksosen????

 

Dårlig tegn.... Lukter det bensin av "vannet"?? Isåfall får alt for mye bensin så den drukner..

Hvis du skrur ut en plugg å ser om den er svart = feit blanding

Er den hvit = tynn blanding

 

Kan være fukt i eksosen hvis det kommer litt med det samma du starter opp..! Hvis det kommer over lengere tid trur jeg det vanker ny toppakning snart...

 

Det er nå det jeg kan tenke meg i farta...! :rolleyes:

 

Motoren har fryst en gang så frysepluggen poppet ut... Kan toppakningen ha røket da? Pluggene er helt svarte så den går på for feit blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du starta den etter du frøys den? kom de hvit røyk ut? mister du kjøle vann? stomberg lr zenit 175CDUS gasser? overslag i rotorn din?

 

Når jeg kjøpte den var alt kjølevannet lekki ut, men jeg satt i ny frostplugg og fylte opp så gikk den helt normalt uten noe spesiell røyk... forgasseren er en solex 175cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om toppakningen er gåen.. Kan du sjekke oljen, hvis oljen er brun/Svart.. da har det vertfall ikke komt vann i oljen..

Men er oljen helt hvit og tykk å gris.. Da har nåkk toppakninga røket.. Og om eksosen er veldig fuktig ja slik du sa eller at det spruta vann.. Men det kan jo være at det har komt vann i eksosanlegget ? :rolleyes: Bare en tanke.

 

Men når den er kald å du jir halv gass, kan jo ikke akkorat forvente MAKS power liksom ut av motoren når den er kald.. Min også stopper opp litt vist jeg gasser for mye med en gang når den er kald.. Men har du på en del chock (shåk:D) Da kan hende det minsker litt.. Jeg bruker bare å ha shåken litt ut slik at den går greit.. Men da merker jeg veldig at den stopper vist jeg gasser halv gass.. Må ha litt høyt turtall for å ta av liksom...

 

Men sjekk oljen om den er hvit :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om toppakningen er gåen.. Kan du sjekke oljen, hvis oljen er brun/Svart.. da har det vertfall ikke komt vann i oljen..

Men er oljen helt hvit og tykk å gris.. Da har nåkk toppakninga røket.. Og om eksosen er veldig fuktig ja slik du sa eller at det spruta vann.. Men det kan jo være at det har komt vann i eksosanlegget ? :rolleyes: Bare en tanke.

 

Men når den er kald å du jir halv gass, kan jo ikke akkorat forvente MAKS power liksom ut av motoren når den er kald.. Min også stopper opp litt vist jeg gasser for mye med en gang når den er kald.. Men har du på en del chock (shåk:D) Da kan hende det minsker litt.. Jeg bruker bare å ha shåken litt ut slik at den går greit.. Men da merker jeg veldig at den stopper vist jeg gasser halv gass.. Må ha litt høyt turtall for å ta av liksom...

 

Men sjekk oljen om den er hvit :)

 

topppakninga kan sprekke fra olje retur å inn til syl, da bruker den olje som faan, samam me vannkanal å inn til syl, trenger ikke komme olje i vannet fordi, man ser d på at vannet forsvinner, å kompen kan oppføre seg litt rart!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

topppakninga kan sprekke fra olje retur å inn til syl, da bruker den olje som faan, samam me vannkanal å inn til syl, trenger ikke komme olje i vannet fordi, man ser d på at vannet forsvinner, å kompen kan oppføre seg litt rart!

 

Ja, selfølgelig.. Det tenkte jeg ikke på:) Men om vannet lekker inn i syliderene kan man jo kjenne på eksosen om man blir veldig fuktig på hånda..

 

mvh.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår