Gå til innhold

Ryddesalg. MB200, Ford V6. Volvo B23, + mye diverse..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Driver å rydder hjemme, og må bli kvitt div ting som tar opp plassen.

Delene går bort til høystbydende skam bud...

En Ford 2,3l V6 selges uten girkasse. Billig ved hurtig avgjørelse. stått i granada stv.

Volvo B23 helt orginal. høystbydende.

s53000445ho.jpg

Volvo B23 turbo. Et gammelt prosjekt med neddreide stempler, volvo lastebil turbo m.slange ol.

Granada Giha felger. (breie alufelger)

Volvo 340 alu felger.

2stk BMW felger. 205 dekk. men litt mye kant... Burde sitti 245 på dem... (tyskerstil!) Men spreke BMW felger. passer de største BMW'ne. med nye dekk.

En merchedes 200 automat (gamle karosseri W123). alt av deler untatt: panser og venstre bakdør og bakluka selges.

En Suzuki TSX delemoped. ( noe brukbrare deler.)

En DT i deler. To motorer (vrak) følger med.

Div små rask. gis bort hvis du kjøper noe annet:

1stk for Granada forskjerm, volvo grill, pluss mye småsnask.. strømberg gassere. volvo innsug, ol.

Kan sende bilder av det meste.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som er interisert?

Går til første og beste bud. Motorene finnes i Våler. (Østfold)

Har foresten et stk volvo 240 panser.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer info om b23 turbo motoren?

Hva slags blokk er det?

forgasser / innsprut?

hva følger med?

hva er gjort?

Blokka er en vanlig B23A blokk. Stemplene ble dreiet ned 1mm. bytta to stemelringer. vi honet ikke opp blokka, da motoren kun var en forsøksmotor. Turboen ble tatt fra en gammel lastebil motor vi hadde stående (rekke 6 volvo disel på 5liter eller noe sånt)

Hele prosjektet er egentlig nokså dårlig. men den gangen var det rått... Husker den gode volvo'n var rå med den store turbo'n opp av panseret... Motoren gikk.. men vi kobla aldri opp trykket fra turboen. Bygde den aldri ferdig. Fordi vi fikk tak i en B21 turbo motor som var komplett. Solge hele volvo prosjektet med b21at motoren pga plass mangel. Da hadde den også breie golf hjulbuer bak... Litt synd egentlig.. For den volvo'n var ikke så værst.

Turbo_porsjektet.jpg

Du kan få begge volvo motorene for prisen av en... hehe. men da uten turboen og intercooler'n. Sitter strømberg på begge motorene. Synd at trykk boksen ble solgt med volvo'n..

Her er turbo'n:

Prosjekt%20nr3%20%28helvetes%20stor%21%29.jpg

turbo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten turbo og intercooler...

var akkurat de delene jeg var på utkikk etter ;)

Var bilen dere solgte gul?

En kompis av meg kjøpte en gul 240 med golf breddere bak i fjor en gang.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten turbo og intercooler...

var akkurat de delene jeg var på utkikk etter ;)

Var bilen dere solgte gul?

En kompis av meg kjøpte en gul 240 med golf breddere bak i fjor en gang.

Den var gul da vi fikk den. Vi lakkerte den svart. sota alt som var lovlige å sote av ruter. Vi fant bilen igjen på skroten noen måneder seinere. B21AT motoren lå i bagarsjerommet... ribba for turbo og gasser.

Vil egentlig ikke selge den lastebil turboen se. Den er ikke egent til annet en litt større motorer. Vurderte en gang å sette på et mindre eksoshus og overhale den med nye lagere ol, og så sette den på en 2,2 CIH Opel motor.

Lageret i den er slitt. Og vil antagelig vis ikke tåle noe max effekt... intercooler'n vi brukte var ikke av det største slaget. 20x 35cm...

Fant den på skroten... hehe. tror den hadde sitti på noe fiat eller noe sånt...

Hva slags turbo motor har du? Eller skal du bygget et hjemme mekka prosjekt som det vi lagde en gang i tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort liggnende det dere gjorde. B23a blokk med R-sport turbo-kit fra volvo.

Ja. det var slik den B21AT motoren vår var.. hehe. husker vi tigde til oss noen trykkslager fra slangeservice... tror vi gav 100kr for noen rester de hadde... Den B21 motoren måtte vi justere tenninga på for å få den til å starte, og så justere tenninga på en gang til for å få den til å gå på høyere turtall. hehe.. var mye morro med den bilen. Gikk omtrent like bra som en middels Ascona B på grusen.. kom liksom ikke skikkelig... Hadde litt lekarsje i manifolden, så fikk liksom ikke helt det store trykket. spant kun ut 1 og andre. trea som ville den liksom ikke.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort liggnende det dere gjorde. B23a blokk med R-sport turbo-kit fra volvo.

Ja. det var slik den B21AT motoren vår var.. hehe. husker vi tigde til oss noen trykkslager fra slangeservice... tror vi gav 100kr for noen rester de hadde... Den B21 motoren måtte vi justere tenninga på for å få den til å starte, og så justere tenninga på en gang til for å få den til å gå på høyere turtall. hehe.. var mye morro med den bilen. Gikk omtrent like bra som en middels Ascona B på grusen.. kom liksom ikke skikkelig... Hadde litt lekarsje i manifolden, så fikk liksom ikke helt det store trykket. spant kun ut 1 og andre. trea som ville den liksom ikke.. hehe

rakk aldri spinne noe særlig med min før clutchen røyk, den tålte ikke momentet, men nå er det ny clutch og ny girkasse for denne sommeren, bare å få det sammen igjen..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider