Gå til innhold

får jeg plass til denne motoren ?

Ranger emnet

kjekkkkas

Anbefalte innlegg

hei til alle dere som har peilig :)

jeg lurer på om jeg får plass til en 325i motor i en 318 ? isåfall er det mye fester osv som må gjøres om ? et lettere spm er det mye jobb :)

har ikke vert bort i Bmw noe serlig, men vil tro at det er likt chassis på 318-325.

det vil med andre ord si at motoren skal passe rett nedi så lenge du tar med motorfester osv fra 325motoren...

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mye motorfester og div som må bygges om da 318 er 4 sylindra og 325 er 6 sylindra. En kamerat av meg satt inn en 2,3 liter da 2 literen hans ikke gikk mer, og det var mye ekstra jobb. Husker ikke om han bytta girkasse, men bakdiffen passa ikke, så han måtte bruke diffen fra en 323.. Den passa på festene, men var mye større, så drivakslene gikk ca 5-7 grader skeivt mot hjulet. Dette har vel ikke no å si, men tror du må tenke på at det ikke bare er motoren som må byttes.. Skal den godkjennes? Biltilsynet ser nok ikke forsjell på 2 liter og 2,5 liter siden begge er 6'ere, men fra 4 til 6 kan bli spennende. Kan hende han merker det på neste eu-godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Motoren går nedi, men mener det er forskjellige motorfester.

I tillegg så må du bytte drivverket, så billigere blir det nok ikke. Dessuten må alt av bremser oppgraderes, så hadde jeg vært deg ville jeg ikke kjøpt en 318 hvis du tenker på å sette i ny motor.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 er vel og seks-sylindra?

320 fås som både 4 og 6... ;) ingen som ser forskjell da... men verre med 318... hadde nok sett etter en 320 med sekser istedenfor (en sånn en som har fått regreima revet av på nye og ukjente turtall er sikkert billig etter at eieren har fått prisoverslag på den reparasjonen;) ), og bytta motor i den, så skal det litt mer til å se at du har gjort noe morsomt.

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 fås som både 4 og 6... ;) ingen som ser forskjell da... men verre med 318... hadde nok sett etter en 320 med sekser istedenfor (en sånn en som har fått regreima revet av på nye og ukjente turtall er sikkert billig etter at eieren har fått prisoverslag på den reparasjonen;) ), og bytta motor i den, så skal det litt mer til å se at du har gjort noe morsomt.

Lurer veldig på hvor du fant en orginal 320 E30 med 4 sylindra motor......

Lenke til kommentar
Del på andre sider