Gå til innhold

Mye dugg og litt rar lukt i bilen.

Ranger emnet

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med en del dugg i bilen min. Det har igrunn vært sånn siden jeg kjøpte den for 1mnd siden. Er ikke så mye til vanlig, men til tider er det så ille at man må tørke av ruta med jevne mellomrom. Samtidig med dette er det en litt rar lukt inne i bilen. Ikke veldig sterk lukt, men nok til at man legger merke til det i det man setter seg inn. Jeg åpnet for å sjekke mengden vann/frostvæske i dag, og da rant det litt over ( var visst nok der. :rolleyes: ) og den lukta som kom i det vannet/frostvæska traff motoren, er den samme som jeg kjenner i bilen. Så da må jo dette ha en sammenheng. Noen som vet hva dette kan være? Har søkt litt rundt om på nettet, men har ikke funnet noe...Takker på forhånd for hjelp. :)

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om varmeapparat registeret eller kranen til dette lekker.

Det er litt av en jobb å få byttet ut dette, så selv om det kan høres ut som en jalla løsning er det en ide å gjøre et forsøk med radweld eller et annet av de produktene man heller i radiatoren for å tette lekkasjer.

Dette funket ihvertfall bra på en 86 626 Combi jeg hadde for 10 år siden, det var krana til varme apperatet som lakk på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet eg... spurte ene fyren på mazda (jobber jo der så er jo ikke akurat så langt bort til dem fra lakkhallen) og da fikk eg beskjed om hva eg skulle gjøre :)

er en "plugg" i motor rommet som er tett... du åpner panseret og står på høgre side av bilen helt bakerst i motor rommet... også er det ein svart plast dings der som går ned i eit hull sikkert... viss denne er tett så renner alt vannet inn i bilen din eller noe slikt.. uansett.. ta opp denne tøm den for barnåler eller hva som måtte være i den... tørk bilen din.. problem løst... (viss det er det samme da... var vist nok veldigt vanleg at disse bilene tettet seg der...) det var bløtt ved føttene til pasasjeren framme...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider