Gå til innhold

bremse oppgradering framme og bak

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

skal skifte fra tromler til skiver på jettaen. men lurer på følgende spm.

-kva håndbrek wire skal eg bruke

-bremseslanger/rør

eg skal bytte nye klosser og skiver forran og bak men lurer på om det er mulig å sette på ventilerte skiver forran. viss amn gjør detta så må vel klossana bli mindre?? var å sankka med mekonomen om detta men dei sa at eg måtte skifta caliperen. stemmer dette???

er det samme bak og??

må også skifta pakningen på den ein caliperen, kor får man tak i det??

har hørt at mangen sende sine bremse skiver til "slissing". er dette dyrt og kor får man gjort detta???

trenger kloke svar raskt. da bilen ikkje er eu-godkjent og eg kan ikkje kjøra "lovlig" enda i detta fine været:(:(:(

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... noen som kan settte meg i kontakt med turbo polo over.. han svarer ikke på pm serru... noen som kjenner han her ??

jettamaster: på med ventilerte 20mm skiver og tynnere gti-klosser ja... sålenge det er 239mm skivene du bruker.. får ikke plass til 256 eller 289mm...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nettopp hos mekonomen og der skaffet eg meg ventilerte foran + klosser og skiver + klosser og hjullager.

men eg vil ha dei slisset, men kven kan gjere dette??? pris??

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nettopp hos mekonomen og der skaffet eg meg ventilerte foran + klosser og skiver + klosser og hjullager.

men eg vil ha dei slisset, men kven kan gjere dette??? pris??

letteste og billigste er vel egentlig å kjøpe slissa skiver... er vel ikke så sykt dyre tror jeg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten alle bremserør og slanger nye til golf2 med skiver bak og handbrekkvaiere hvis du trenger jettamaster, bare montert de, ikke brukt. Er vel likt på golf og jetta bak?

det går vel rør bak til caliperen og så over til slange ikkje sant??

eg må skifte rør sidan dei er begynt å bli gamle og at eg fekk feil på dei på eu-godkjenninga.

har sett litt i haynes boka og der står det at det skal vera nokre klips eller fester som skal holda brekkwiren. er denna dingsen på min orginale bakstilling eller må eg skaffa meg det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slissede bremboskiver til 395 hos mekonomen.. org størrelse.

det kan ikkje stemme. eg fekk opgitt ca 750 kr per skive som er slisset.

men eg har no kjøpt ventilert framme og vanlige bak. uslisset men skal sjå om eg får dei slisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider