Gå til innhold

Fuckings 16V!!

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet toppakning på min 16v, eller det vil si at det er en mekaniker i 50 årene som har gjort dette. Problemet er det at jeg har fått vann i olja etter hyppige oljeskift for og forsøke og få vekk en bankelyd i motoren, bilen har ikke vært brukt noe etter renoveringen og har bare stått.

 

Er det mulig da at han har montert toppakningen på feil vei og at det er stemplet som slår i toppakningen? Jeg er ganske irritert da jeg har hatt problemer med bilen i hele vinter, og at jeg har krevd tilbake penger hos mekanikeren og bare fått ca halvparten tilbake, det vil si at jeg taper mye penger på dette..

 

Toppakningen ble byttet etter at den gikk, og toppen ble tatt inn til sjekk for og være sikker på at den var rett.

 

og en ting til, holder det og bare bytte toppakningen igjen om det er den som er problemet, eller må jeg bytte strekkbolter også?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok antageligvis bytte strekkbolter også.. :(

Har "nesten" samme problemet på min 16vT nå..Stemplene butter når de er på topp..Men er vel antageligvis muligens kilesporet på tannhjulet til veiva eller noe hos meg..min går ikke rundt i det hele tatt :(

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitte! er jo 400kr bare der.. angry angry

 

Men Er det mulig og montere den feil vei da?Mener på at at man ser det tydelig på oljekanalene at den er feil, eller?

 

Jeg har bitt i det sure eplet og begynt og montere ut motoren, og ta stempelringer, og rådelagrene samtidig som jeg monterer i 8v kassa, er enklere og gjøre dette utenfor bilen.

 

Men disse må vel ikke slipes til siden det er orginaldim?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til deg danna, den kjedeoverføringen mellom insugskammen og utblåsningskammen skal den være skikkelig stram? syntes den var meget stram hos meg skjønner du, men det er vel bare en lengde den kan være?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel litt til å montere den feil vei vil jeg tro ?

Hmm, Har kun hatt av toppen, og da har jeg ikke tittet på kammene mine..Så om kjede skal være stramt eller ikke aner jeg dessverre ikke, enda..Må nok ta ut kammene mine, for å sjekke litt der angående hva som kan være galt med min.

Rådelager og sånn skal gå rett i..hvis det var det du tenkte på ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau var det jeg tenkte på, men noe annet som kan være galt da om den ikke er montert feil vei, for og det ikke har vært varmgang i toppen så må det jo være det, ser ingen anen mulighet... Skal ta turen ut og tappe ut oljen nå straks, bare for og teste. men syntes det var veldig rart at det skulle komme vann inn i oljekanalene om toppakningen er tett, er jo ingen andre plasser den kan komme bra da!!! åååååh blir så irritert, drev på i går og testet felger

 

 

 

http://i4.photobucket.com/albums/y149/UltraComp/IM000122.jpg

 

 

 

IM000121.jpg

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau var det jeg tenkte på, men noe annet som kan være galt da om den ikke er montert feil vei, for og det ikke har vært varmgang i toppen så må det jo være det, ser ingen anen mulighet... Skal ta turen ut og tappe ut oljen nå straks, bare for og teste. men syntes det var veldig rart at det skulle komme vann inn i oljekanalene om toppakningen er tett, er jo ingen andre plasser den kan komme bra da!!! åååååh blir så irritert, drev på i går og testet felger

 

IM000121.jpg

 

 

 

 

 

 

IM000122.jpg

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer eller mindre enn de fleste andre biler... At bilen koker skal vel gjerne være nok.

 

Virker som om ikke jeg er den eneste som har problemer med min nei... Har nettopp byttet toppakning på min, bare at jeg gjorde det selv, og nå får jeg ikke motoren til å gå jevnt :( Hoster og harker og fusker som bare faen. Sykt irriterende !!

 

Angående det du har spurt om, tror jeg at jeg kan svare på det meste: Strekkboltene må byttes, dette er slitasjedeler, og den hyppigste grunnen til at toppakninger ryker er at disse blir slappe med tidenes løp, slik at det legges mindre trykk på pakningen. Disse ville jeg ha byttet omgående ! Dette KAN være grunnen til at du har problem med vann i oljen...

 

Skal godt gjøre å sette toppakningen feil vei, det kan du eventuelt se i skillet mellom toppen og blokken, om pakningen ligger langs kanten hele veien. Gjør den ikke det, har mekanikeren driti seg ut ! Blokken er nemlig ikke symmetrisk på utsiden, så man ser rimelig tydelig om noe er feil er i gården.

 

Nå vet ikke jeg om du har byttet olje siden toppakningen ble byttet, men hvis ikke, er nok det grunnen til at det er vann der, siden væskene renner litt overalt når man har av toppen. Hvis du har det, og det fortsatt kommer vann i oljen kan jeg se for meg at mekanikeren har vært sløv med å pusse vekk pakningsrester på enten toppen eller blokken (hvis ikke begge deler), og da skal det minimalt til for at motorvæskene forvirrer seg vekk i steder de ikke skal være. Sorry mac, da må du bytte toppakning igjen.

 

Kamkjedet skal nok være nokså stramt ja, det er mitt hvertfall, og jeg har hatt læremesteren til en kamerat av meg som er lærling på møller over for å titte på det, og han har ikke påpekt noen feil sålangt...

 

Håper du ble litt klokere...

 

Takk for svar, ja har byttet olje 3 ganger,strekkbolter er også byttet, problemet er at motoren ikke har kokt, og at mekanikeren som har gjort dette nekter for at har gjort dårlig arbeid, og det er jo for så og si greit, men er jo rett og rimelig om han har slurvet litt at det er han som skal betale for nye deler.

 

Det spørsmålet om strekkbolter var om jeg trenger og bytte dem nå, siden de allerede er byttet.

Skal bi spennende og se hva som egentlig er galt, men om det er toppen, er det da noen her i norges land som har en GO topp liggende, gjerne bare toppen, men er også greit om det er div, deler med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ja har byttet olje 3 ganger,strekkbolter er også byttet, problemet er at motoren ikke har kokt, og at mekanikeren som har gjort dette nekter for at har gjort dårlig arbeid, og det er jo for så og si greit, men er jo rett og rimelig om han har slurvet litt at det er han som skal betale for nye deler.

 

Det spørsmålet om strekkbolter var om jeg trenger og bytte dem nå, siden de allerede er byttet.

Skal bi spennende og se hva som egentlig er galt, men om det er toppen, er det da noen her i norges land som har en GO topp liggende, gjerne bare toppen, men er også greit om det er div, deler med

 

 

Det var jeg som skrev dette, da det er broren min sin konto notin notin sorry

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at toppen ikke er helt plan.

En kamerat av meg hadde problem med en Bmw 316, bilen brukte kjølevann... Vi byttet toppakning og det hjalp ikke noe så han fikk et verksted til å se på den.

Verkstedet fant ut etterhvert at toppen ikke var helt plan så de planslipte den og vips så var bilen bra igjen ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår