UltraComp Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jeg har byttet toppakning på min 16v, eller det vil si at det er en mekaniker i 50 årene som har gjort dette. Problemet er det at jeg har fått vann i olja etter hyppige oljeskift for og forsøke og få vekk en bankelyd i motoren, bilen har ikke vært brukt noe etter renoveringen og har bare stått. Er det mulig da at han har montert toppakningen på feil vei og at det er stemplet som slår i toppakningen? Jeg er ganske irritert da jeg har hatt problemer med bilen i hele vinter, og at jeg har krevd tilbake penger hos mekanikeren og bare fått ca halvparten tilbake, det vil si at jeg taper mye penger på dette.. Toppakningen ble byttet etter at den gikk, og toppen ble tatt inn til sjekk for og være sikker på at den var rett. og en ting til, holder det og bare bytte toppakningen igjen om det er den som er problemet, eller må jeg bytte strekkbolter også? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Må nok antageligvis bytte strekkbolter også.. :( Har "nesten" samme problemet på min 16vT nå..Stemplene butter når de er på topp..Men er vel antageligvis muligens kilesporet på tannhjulet til veiva eller noe hos meg..min går ikke rundt i det hele tatt :( Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Fitte! er jo 400kr bare der.. angry angry Men Er det mulig og montere den feil vei da?Mener på at at man ser det tydelig på oljekanalene at den er feil, eller? Jeg har bitt i det sure eplet og begynt og montere ut motoren, og ta stempelringer, og rådelagrene samtidig som jeg monterer i 8v kassa, er enklere og gjøre dette utenfor bilen. Men disse må vel ikke slipes til siden det er orginaldim? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Har et spørsmål til deg danna, den kjedeoverføringen mellom insugskammen og utblåsningskammen skal den være skikkelig stram? syntes den var meget stram hos meg skjønner du, men det er vel bare en lengde den kan være? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Skal vel litt til å montere den feil vei vil jeg tro ? Hmm, Har kun hatt av toppen, og da har jeg ikke tittet på kammene mine..Så om kjede skal være stramt eller ikke aner jeg dessverre ikke, enda..Må nok ta ut kammene mine, for å sjekke litt der angående hva som kan være galt med min. Rådelager og sånn skal gå rett i..hvis det var det du tenkte på ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jau var det jeg tenkte på, men noe annet som kan være galt da om den ikke er montert feil vei, for og det ikke har vært varmgang i toppen så må det jo være det, ser ingen anen mulighet... Skal ta turen ut og tappe ut oljen nå straks, bare for og teste. men syntes det var veldig rart at det skulle komme vann inn i oljekanalene om toppakningen er tett, er jo ingen andre plasser den kan komme bra da!!! åååååh blir så irritert, drev på i går og testet felger http://i4.photobucket.com/albums/y149/UltraComp/IM000122.jpg Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jau var det jeg tenkte på, men noe annet som kan være galt da om den ikke er montert feil vei, for og det ikke har vært varmgang i toppen så må det jo være det, ser ingen anen mulighet... Skal ta turen ut og tappe ut oljen nå straks, bare for og teste. men syntes det var veldig rart at det skulle komme vann inn i oljekanalene om toppakningen er tett, er jo ingen andre plasser den kan komme bra da!!! åååååh blir så irritert, drev på i går og testet felger Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissamundsen Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Skal det mye til for at toppen sprekker på 16v?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissamundsen Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Ikke noe mer eller mindre enn de fleste andre biler... At bilen koker skal vel gjerne være nok. Virker som om ikke jeg er den eneste som har problemer med min nei... Har nettopp byttet toppakning på min, bare at jeg gjorde det selv, og nå får jeg ikke motoren til å gå jevnt :( Hoster og harker og fusker som bare faen. Sykt irriterende !! Angående det du har spurt om, tror jeg at jeg kan svare på det meste: Strekkboltene må byttes, dette er slitasjedeler, og den hyppigste grunnen til at toppakninger ryker er at disse blir slappe med tidenes løp, slik at det legges mindre trykk på pakningen. Disse ville jeg ha byttet omgående ! Dette KAN være grunnen til at du har problem med vann i oljen... Skal godt gjøre å sette toppakningen feil vei, det kan du eventuelt se i skillet mellom toppen og blokken, om pakningen ligger langs kanten hele veien. Gjør den ikke det, har mekanikeren driti seg ut ! Blokken er nemlig ikke symmetrisk på utsiden, så man ser rimelig tydelig om noe er feil er i gården. Nå vet ikke jeg om du har byttet olje siden toppakningen ble byttet, men hvis ikke, er nok det grunnen til at det er vann der, siden væskene renner litt overalt når man har av toppen. Hvis du har det, og det fortsatt kommer vann i oljen kan jeg se for meg at mekanikeren har vært sløv med å pusse vekk pakningsrester på enten toppen eller blokken (hvis ikke begge deler), og da skal det minimalt til for at motorvæskene forvirrer seg vekk i steder de ikke skal være. Sorry mac, da må du bytte toppakning igjen. Kamkjedet skal nok være nokså stramt ja, det er mitt hvertfall, og jeg har hatt læremesteren til en kamerat av meg som er lærling på møller over for å titte på det, og han har ikke påpekt noen feil sålangt... Håper du ble litt klokere... Takk for svar, ja har byttet olje 3 ganger,strekkbolter er også byttet, problemet er at motoren ikke har kokt, og at mekanikeren som har gjort dette nekter for at har gjort dårlig arbeid, og det er jo for så og si greit, men er jo rett og rimelig om han har slurvet litt at det er han som skal betale for nye deler. Det spørsmålet om strekkbolter var om jeg trenger og bytte dem nå, siden de allerede er byttet. Skal bi spennende og se hva som egentlig er galt, men om det er toppen, er det da noen her i norges land som har en GO topp liggende, gjerne bare toppen, men er også greit om det er div, deler med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Takk for svar, ja har byttet olje 3 ganger,strekkbolter er også byttet, problemet er at motoren ikke har kokt, og at mekanikeren som har gjort dette nekter for at har gjort dårlig arbeid, og det er jo for så og si greit, men er jo rett og rimelig om han har slurvet litt at det er han som skal betale for nye deler. Det spørsmålet om strekkbolter var om jeg trenger og bytte dem nå, siden de allerede er byttet. Skal bi spennende og se hva som egentlig er galt, men om det er toppen, er det da noen her i norges land som har en GO topp liggende, gjerne bare toppen, men er også greit om det er div, deler med Det var jeg som skrev dette, da det er broren min sin konto notin notin sorry Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 hva mener du? at jeg kan løsne dem og skru dem i igjen, eller må jeg bytte dem om jeg løsner på dem?? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Kan jo hende at toppen ikke er helt plan. En kamerat av meg hadde problem med en Bmw 316, bilen brukte kjølevann... Vi byttet toppakning og det hjalp ikke noe så han fikk et verksted til å se på den. Verkstedet fant ut etterhvert at toppen ikke var helt plan så de planslipte den og vips så var bilen bra igjen ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.