Gå til innhold

V12 240?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har sett en 164 fra sverige, ombygget med V12 fra jaguar.

Det var såpass trangt at manifoilene måtte ut i innerskjermene.

 

uansett, med min surfing på qxl, snublet jeg over denne:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17367281&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=3&Catg=11566

 

Injection V12, elektronikk koblet opp for å teste..

mao. kan man enkelt koble den opp i en vanlig bil!

 

krever nok omfattende karrosserirarbeid for å få plass..

hadde vært morro å fått mål på den for å sjekket om den passer i 200serie.

kan jo være den er smalere enn forgasser v12'eren.

 

hadde vært überfett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknisk løser det seg nok.. men du må vel ha godkjent den i sverige, kan ikke tenke meg at du får den gjennom på biltilsynet i en 240... sfro godkjenning er nok en idè

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye effekt snakker vi om i en slik motor da? Bare å hente et prosjekt karosseri i sverige det og prøve ut!

 

Ikke mange slike rundt omkring!

 

En kamerat har en Jaguar XJ-12; ikke noe enorm effekt, kanskje overkant av 300 hk, men herregud for en låt og dreiemoment!

Bilen har kun 4 gir, og drar 100 på 1. gir og 160 på 2. gir.....say no more

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har en Jaguar XJ-12; ikke noe enorm effekt, kanskje overkant av 300 hk, men herregud for en låt og dreiemoment!

Bilen har kun 4 gir, og drar 100 på 1. gir og 160 på 2. gir.....say no more

 

Ja, han som bygde v12 i den 164'en hadde vel rundt 300hk.

 

Engines: 6.0L V12

1995 Jaguar XJ12 Performance & Efficiency Standard Features

 

- 5,994 cc 6 liters 12 V front longitudinal engine with 90 mm bore, 78.5 mm stroke, 11 compression ratio, overhead cam and two valves per cylinder

- Premium unleaded fuel

- Fuel economy EPA highway (l/100km): 14.7

- Multi-point injection fuel system

- 87 liter fuel tank

- Power: SAE and 233 kW , 313 HP @ 5,350 rpm; 353 ft lb , 479 Nm @ 3,750 rpm

- Weights: curb weight (kg) 2,005

 

I jaguaren, dro den 0-100 på 8 sekunder og han regnet med 0-100 på 5 sekunder.

 

Det var en forgasser!! injection har sikkert litt mer effekt!

Man trenger ikke skilter nei, kan kjøre på prøveskilter, evnt. dra den med på henger og bruke den som banebil!

 

om man monterer i veteranbil (75') i .se og godkjenner i .se, kan man importere og da er det ingen tollavgift, bare moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har en Jaguar XJ-12; ikke noe enorm effekt, kanskje overkant av 300 hk, men herregud for en låt og dreiemoment!

Bilen har kun 4 gir, og drar 100 på 1. gir og 160 på 2. gir.....say no more

 

En liten rettelse: den ovennevnte bilen var en XJ-S 12, dvs 2-dørers coupè, men motoren er jo den samme.

Og det er en injection. Motoren er helt enorm og fyller det store motorrommet fullstendig med ledninger, slanger og virrvarr. Hadde ikke meldt meg som mekaniker frivillig der, og jeg fatter ikke hvordan få plass til et slikt beist i en Volvo!

 

Hvis men først skal gjøre seg bryet med 12 syl. ville jeg satset VÆRST og fått fatt i en Lamborgini eller Ferarri - motor! Tenk deg en Volvo med illsint F1-lyd! Noen værre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse: den ovennevnte bilen var en XJ-S 12, dvs 2-dørers coupè, men motoren er jo den samme.

Og det er en injection. Motoren er helt enorm og fyller det store motorrommet fullstendig med ledninger, slanger og virrvarr. Hadde ikke meldt meg som mekaniker frivillig der, og jeg fatter ikke hvordan få plass til et slikt beist i en Volvo!

 

Hvis men først skal gjøre seg bryet med 12 syl. ville jeg satset VÆRST og fått fatt i en Lamborgini eller Ferarri - motor! Tenk deg en Volvo med illsint F1-lyd! Noen værre?

 

hva koster en F1 motor da? hehe, sikkert en del hundre tusen!

en v12 jaguar går sikkert for under ti lapper.. og denne var jo koblet opp elektronikk på, så det er jo enkelt å koble om i 240.

 

eneste problemet er jo plassen, som du sier.

men, jeg har sett det gjort i en 164, så det er mulig for macguyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du først og fremst har en F40 (Der V8 twinturboen er) så slakter du nok ikke denne. Noe av de mest sjeldne ferrariene. Bygd i carbonfiber hele møkka. Også tror jeg herr Clarkson sa det var favoritt bilen hans. Lett som ei fjær.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår