Gå til innhold

Import av Golf GTI 16V?

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

hei

lurer litt på om man sparer noe på å importere en Golf GTI 16V fra tyskland? har sett en bil som jeg ble litt hypp på.. Denne her: den har en ny motor som har gått 28000 km. har regnet ut på bilimport kalkulatoren på DinSide.no att det vil koste rundt 32000kr å få den ferdig tollet og registrert her i Norge.. men er det hvert det?

Link til DinSide Bilimport

takker for alle svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller ha funnet en finere en med mye mer utstyr.

Prøv å finn en som er rundt 1990mod. med følgende utstyr: Skinn, el.vindu, alarm, el.speil, el.takluke, el.stoler, tonede vinduer, senket, fete felger, bra stereo og så mye gromdeler som mulig.

DA er det nok mer lønnsomt å importere ja, enn å kjøpe alt nytt i norge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er problemet er at jeg har maks 30 000 å bruke på bil.. så det jeg lurer på er om man faktisk sparer litt på å importere en ganske standard golf gti 16v?

du har jo hente bil kostnad.. båten over (om du ikke kjører, da har du jo bensin utgifter etc).... og til slutt når du er tilbake og skal skilte den... jo da må du på eu godkjenning. og du må ha forsikring

kan blir en del dyrere en du tror

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo hente bil kostnad.. båten over (om du ikke kjører, da har du jo bensin utgifter etc).... og til slutt når du er tilbake og skal skilte den... jo da må du på eu godkjenning. og du må ha forsikring

kan blir en del dyrere en du tror

forsikkring å eu godkjenning må jo alle biler ha, om den er ifra tyskland eller ikke..... kommer jo ann på om du henter bilen selv da, eller om du må betale noen andre for å hente den.... men ville ikke ha dratt til tyskland for å hentet en såpass vanlig golf.... eller du kan jo dra å hente den som delebil, å bare betale momsen inn i norge.... så tar du alle "god" delene over på et norsk karroseri... og da får du jo en bra billig bil

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider