TBI Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 OT: Har dere satt in resirkulær catch eller med drenering. Har ikke montert den enda, men den er med drenering ja. Resirkulær? Dampen brennes jo normalt, er jo ingen plasser å føre denne tilbake til. Eller var det kanskje ikke det du mente? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Så denne istad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mutta Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 den der var jo fin da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 UFF!! Det der er det værste jeg kan se! Folk som bruker brusflasker som ekspansasjonstank. angry Er skikkeli jalla løsning! Er nesten bedre å bare la slangen henge under bilen da slik at det renner ned på asfalten. Få vekk den stygge flaska! -Jeg har sånn løsning på 240TIC'en, slangen går ned til bakken. -Vil ikke ha olje i intercooleren og turbo, så jeg plugga hølet der den var og lot slangen gå ned til bakken. Må få tak i en skikkelig catche-tank snart !! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Måtte fram med fibertapen når slangeklemma på slangen ut fra intercooleren røyk. Fikk det såppass tett at jeg kom meg på jobb og fikk satt på ny slangeklemme. Alt kan fikses med tape & strips! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 eksosanlegget på sierra'n knakk tvers av på ene av eksosrøra(det er en V6), rett før mitterste lyddemper.. jekka opp eksosanlegget i passe høyde, smørte på litt eksospasta på ene siden, men hadde veldig lite igjen, hadde nettopp tetta "noen" lekasjer .. Så ble det en runde med stål-epoxy, etterfulgt av silikonpakning på tube for høye tempereturer.. alt kjøpt biltema selvfølgelig hellothere ellers så er jo en god miks av strips og gaffatape alltid beundringsverdig :hammer Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Har ikke montert den enda, men den er med drenering ja. Resirkulær? Dampen brennes jo normalt, er jo ingen plasser å føre denne tilbake til. Eller var det kanskje ikke det du mente? Det finnes de som legger en retur slange ned i bunnpannen sånn at oljen renner inn i blokken igjen. Men det som kommer opp i catchtanken er jo oljedamp, altså brent olje. Viskositeten på denne er jo helt rævva og mister derfor sin evne til å smøre. Altså den oljen er ikke noe å ta vare på. Den forbrennes jo bare i motoren uansett så om du ikke har retur så bruker ikke motoren noe mer olje uansett! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Hmm, jeg har bland annet et voltmeter med 5meter kabel til vesidna batteriet, siden jeg ikke gidder trekke kabler inn i bilen :p Ellers, så var det er ekte prosjekt å få festa dynamoen på bilen min. For får ikke tak i dynamo til min, så måtte ta fra en annen prelude. Men den passet ikke i detheletatt! Så etter jeg fikk pusset vekk 5mm gods fra dynamoen fikk jeg hovedbolten halveis inn og gaffatapet den så den ikke skulle dette av. Så måtte jeg forlenge tilpasningsarmen, for den var for kort. Så jeg bygde den ut med en kabelbro :) Funker iallefall, ser helt jævlig ut men sånn skal det være hehe Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Alt går med jalla mekk. Motorfeste på min vectra 2000 sprakk, 2 av boltene gikk til helvete så ble gjengene tatt, har ikke råd til og få det fiksa enda så jeg fiksa det ved hjelp av en treklosse, som jeg la under feste og så surra jeg jekkestropp fra essoen rundt og stramma til, denne tålte ikke presset da jeg velta blårøyk:) Den gule jekkestroppa fra essoen er nå bytta ut med ei sterkere ! Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 HAHAHAHAHA. Her ere ikke snakk om å gi seg, hahaha *ler meg skakk* -Når en jekkestropp kveller, så bytter man bare den ut med en ny, sterkere en, hahaha :hammer :D :D :D Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Bruker bilen hver dag til jobben, må ha den pga. går ikke busser eller tog ! cheers Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 har vert borti ett par tilfeller på nokre biler. den eine var at ein kar fekk ikkje godkjent bilen sin pga rust på kanaler. han reiste heim, fylte kanalana med betong, malte over med tectyl og fekk da godkjent:):) eg kjørte ein jekk gjennom golvet på ein bil. resultatet blei eit høl på 20x20 cm. da blei tetta igjen med ein isboks og sikaflex + svart maling på undersida. fiksa sjøl eksosanlegget mitt med streng og aluminiumsfolie når da var høl i anlegget Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Det finnes de som legger en retur slange ned i bunnpannen sånn at oljen renner inn i blokken igjen. Men det som kommer opp i catchtanken er jo oljedamp, altså brent olje. Viskositeten på denne er jo helt rævva og mister derfor sin evne til å smøre.Altså den oljen er ikke noe å ta vare på. Den forbrennes jo bare i motoren uansett så om du ikke har retur så bruker ikke motoren noe mer olje uansett! Jepp, var det jeg også mente, er jo kun damp som normalt forbrennes uansett. Hvorfor i alle dager er det noen som tar denne tilbake i blokka igjen? Det kan jo ikke være helt sunt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 kjør oljedampen ned i kanalene, så har du litt rustbeskyttelse. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 kjør oljedampen ned i kanalene, så har du litt rustbeskyttelse. Hehe...genialt!!! Kontinuerlig rust-behandling! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.