B230ft Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 faderen har en 740 89mod med en B230F(S?) og 5trinns manuelt gir me "løfte-revers"..er ikke sikker men dette er m47 kassen eller? men problemet er at det er mye slark sideveis i girspaken..enten den står i fri, eller i gir. noen som vet hvordan dette kan fjernes? og finnes det short shift til denne kassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 M47 er en "rør-i-gir-girkasse" Vurderer å lage "short-shift" selv. Jeg trur at hvis du bytter noen deler i kassa så blir den fastere, men vet ikke pr.dags dato hvilke deler. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 M47 er en "rør-i-gir-girkasse" Vurderer å lage "short-shift" selv. Jeg trur at hvis du bytter noen deler i kassa så blir den fastere, men vet ikke pr.dags dato hvilke deler. Mvh Erik har hørt noe slikt jeg også... sombrero *men vet ikke hvile deler det er snakk om...* Edit: fant et teknisk bilde av en m47 kasse hvis noen er interessert... :) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 når dere sier "rør-i-girkasse"..mener dere da at stanga er "rørepinne"??:(:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 "rør-i-gir-girkasse" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakett_GSI Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 kjøp opel så kommer det seg Siter "No turboshit, just real power" Trond E. tree_86_gsi@hotmail.com 87 Kadett GSI 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 kjøp opel så kommer det seg bra! der viser du din store intelligens! jeg er STOLT AV DEG! doh hvor gammel er du? du virker som har ikke tenker så mye over hva du prater om egentlig ? eller vet hva et seriøst forum er for noe? iallefall prøver å være? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakett_GSI Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 kjekt å mobbe volvo folk, de blir altid like sure angry :fingers: Siter "No turboshit, just real power" Trond E. tree_86_gsi@hotmail.com 87 Kadett GSI 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 kjekt å mobbe volvo folk, de blir altid like sure angry :fingers: hva er vitsen da? tenk neste gang når du har et problem med bilen og skal spørre om hjelpe når mammaen din ikke får det til? ærlig talt.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 tror jeg vil være så frekk å rette din påstand med mammaen hans, hva gjør du når du går tom for elektroder, eller gass hvis du bruker Co2 når du gang på gang prøver å lappe sammen rustflakene!?!? men det er vel kansje mammaen din som hejlper deg med å finne bra priser og rette elektroder?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 tror jeg vil være så frekk å rette din påstand med mammaen hans, hva gjør du når du går tom for elektroder, eller gass hvis du bruker Co2 når du gang på gang prøver å lappe sammen rustflakene!?!? men det er vel kansje mammaen din som hejlper deg med å finne bra priser og rette elektroder?? jeg må bare beklage på vegne av forumet å si at folk her er behjelpelige untatt noen spesielle :rolleyes: Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 har hørt noe slikt jeg også... sombrero *men vet ikke hvile deler det er snakk om...* Edit: fant et teknisk bilde av en m47 kasse hvis noen er interessert... :) Legg gjerne ut noen bilder, det jeg mente at jeg har ikke navna på alle delene i M47 kassa, så derfor kan ejg heller ikke si hva de heter. Jeg bare vet at det er mulig å få den tightere, men det beste er vel å kjøpe en M90 kasse :) mmmmm nam nam. mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Girspaken min ble også sånn etter at jeg skifta girkasse, så leste i reprasjonsboka og der sto det åssen man justerte "slark" i spaken =) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 kjøp opel så kommer det seg Veldig få som vil kjøpe seg til rust... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 jeg må bare beklage på vegne av forumet å si at folk her er behjelpelige untatt noen spesielle :rolleyes: fatta ikke den helt..men det var ikke drit ment mot deg asså!! men mot rusti'en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg