Gå til innhold

slark i girspaken

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

faderen har en 740 89mod med en B230F(S?) og 5trinns manuelt gir me "løfte-revers"..er ikke sikker men dette er m47 kassen eller?

men problemet er at det er mye slark sideveis i girspaken..enten den står i fri, eller i gir. noen som vet hvordan dette kan fjernes? og finnes det short shift til denne kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M47 er en "rør-i-gir-girkasse"

Vurderer å lage "short-shift" selv.

Jeg trur at hvis du bytter noen deler i kassa så blir den fastere, men vet ikke pr.dags dato hvilke deler.

Mvh Erik

har hørt noe slikt jeg også... sombrero *men vet ikke hvile deler det er snakk om...*

Edit:

fant et teknisk bilde av en m47 kasse hvis noen er interessert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg vil være så frekk å rette din påstand med mammaen hans, hva gjør du når du går tom for elektroder, eller gass hvis du bruker Co2 når du gang på gang prøver å lappe sammen rustflakene!?!? men det er vel kansje mammaen din som hejlper deg med å finne bra priser og rette elektroder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg vil være så frekk å rette din påstand med mammaen hans, hva gjør du når du går tom for elektroder, eller gass hvis du bruker Co2 når du gang på gang prøver å lappe sammen rustflakene!?!? men det er vel kansje mammaen din som hejlper deg med å finne bra priser og rette elektroder??

jeg må bare beklage på vegne av forumet å si at folk her er behjelpelige untatt noen spesielle :rolleyes:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt noe slikt jeg også... sombrero *men vet ikke hvile deler det er snakk om...*

Edit:

fant et teknisk bilde av en m47 kasse hvis noen er interessert... :)

Legg gjerne ut noen bilder, det jeg mente at jeg har ikke navna på alle delene i M47 kassa, så derfor kan ejg heller ikke si hva de heter. Jeg bare vet at det er mulig å få den tightere, men det beste er vel å kjøpe en M90 kasse :) mmmmm nam nam.

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider