desses Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Mener nøkkelstr er 17 el 19 på de 4 boltene i girkassa. Sette umbrakoene er liten, str 3 mm el no.. Bare universalt verktøy som trengs. Men de skivene må være STORE. De må dekke hele gummiforinga, så ikke gummien blir klemt forbi skiva kan du si. Og hullet i midten må borres opp til i hvert fall 10mm +. (15-16mm kanskje). Kjøp 4 stk av assorterte store skiver så er du sikra :D Husker jeg ikke hadde stor nok chuck på drillen min til å borre opp, så jeg måtte på jobben og ta noen über store skiver. Den skal stå i press, så det er ikke så viktig om hullet i skiva er noe større enn diameteren på avstandshylsa. Bare pass på at ikke skiva blir liggende i mellom hylsa og girkassa. Du skjønner det når du skrur på detta. Ta med det jeg skriver og les mens du skrur :) Blir nok bra :) KAn ikke gjøre så mye galt! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 har vært under bilen nå å sett.."gir stellet"(om jeg kan kalle det det), den rammen som er festet med 4bolter i girkassen, den sitter fast og fint, men i overføringen fra stanga som kommer inn i kupeen, til akslingen som går inn girkassen, der var det mye slark. det var så mye dødgang at det så ikke ut som om det hadde vætr noe bedre da den var ny heler. tenkte jaffal å skru opp den skruen, å bare legge inn to smale skiver på hver side av "øye". satser på at dette vill gjøre jobben, for jeg greide ikke rikke særlig mye på den som går inn i girkassen, så tror resten er tight å fint.. tusen takk for hjelpen! det gjorde virkelig susen med det bilde:) lettere å forstå når du kan se det selv å ikke bare tolke en skriftlig forklaring! takker;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 du vet ikke om det er mulighet for å lag til noe lignende "shortshift" på denne kassen? bare sånn for nyskjerrigheten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Jo, det går ann. Men har ikke prøvd å lage det enda, men det bør være en simpel sak. Veit det selges short shift kit fra KRB til 740. Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 har vært under bilen nå, la inn en skive på ca. 2-3mm i ledde fra girstanga til staget som går inn i kassa..trodde og håpte på atd ette skulle hjelpe,men det gjorde d ikke!:( eneste jeg merka var at det va nesten som om girene lå litt nermere,og den glei letter i gir..veit ikke om dette kansje bare er innbillning elller hva det er,...er ihvrtfall like mye slark enda:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 men tusen takk for bilder og råd desses!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 Jo, bare hyggelig det. Forbedringene er nok ikke innbilling. Men om slarken fortsatt er der er det nok kassa di som synger på siste klassiske strofe.. Veit hvor hardt det kan være å ta farvell med kassa, men når du kommer over det er det kun 1 høvdings som skal til for å få adoptert ei ny :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2005 jo kan jo kansje virk sånn,men ettersom bilen ikke er gått mer enn 198k(dokumentert) og ble kjøpt ny av en som jobber på volvo, og han hade bilen helt frem til for 4-5 år siden da han skillte seg med kona,og hun overtok bilen.. er det mye styr å få tak i/få på en M46OD kasse da? hører de skal være noe bedre...skulle jo selvfølgelig lagt litt mer penger/arbeid å satt i M90,men tenker å ikke ha bilen mer enn et halvt år å litt til...så da er det ikke så aktuelt å legge for mye kroner i den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 M46 er en OD kasse. Det er rett og slett en 4 treinnskasse med en attpåklatt :) Derfor kassa er kjent for å holde, 4 trinnsutgaven er den mest solide foruten M90 kassa. Det var M46 som kom originalt på 740turbo. Riktignok kom det en M46 utgave til turbo og en til std 740. Men utgangspunktet er en 4 trinnskasse. M46 er ikke noe mangelvare, men noe særlig mer enn ca 1000 ville jeg ikke gitt. M90 koster og krever tilpasning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 ja det var akkurat det..jeg venter heller og ser..satser på at den holder til over vinteren...;) da blir det både turbo og M90! og 940:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Ang shortshift så går det fint ann å lage det. Har gjort det på 740n min, med m46 kasse. Ta ut stanga. Den sitter i en 4mm umbraco settskrue og en bolt på undersida av stanga samt en låsering på oversida (inni bilen). Det du skal gjøre er å ta bort 1cm over kula og forlenge 1cm under kula. Få noen som kan å sveise til å gjøre det. Viktig at vinkelen på stanga beholdes. Du må også bygge opp spakstellet slik at stanga ikke tar nedi gummikoblinga (hardy-skive) på kassa. (Tror det skal gå bra hvis du har m47). Da bygger du ut de 2 nederste skruene med noen skiver, slik at spakstellet kommer høyere opp i bilen. Litt modifisdering av blekket på bilen måtte til for å få det til å bli perfekt. Må passe på å gire pent, da alt går mye fortere i overføringa til kassa. Nye foringer rundt omkring er også lurt å bytte. Sitter to foringer og en oring nederst på stanga samt 1 gummiring og 1 plastring både over og under kula. Koster et par hundre kroner på volvo. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 M46 er en OD kasse. Det er rett og slett en 4 treinnskasse med en attpåklatt :) Derfor kassa er kjent for å holde, 4 trinnsutgaven er den mest solide foruten M90 kassa. Det var M46 som kom originalt på 740turbo. Riktignok kom det en M46 utgave til turbo og en til std 740. Men utgangspunktet er en 4 trinnskasse. M46 er ikke noe mangelvare, men noe særlig mer enn ca 1000 ville jeg ikke gitt. M90 koster og krever tilpasning. M46P er vel turbokassen til 740. passer denne i 240 med 240'ens spakstell? er den noe sterkere enn den vanlige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 Faen, slik er kassa på bilen min å.. Men merker lite av det når man kjører. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Juli 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2005 M46P er vel turbokassen til 740. passer denne i 240 med 240'ens spakstell? er den noe sterkere enn den vanlige? Ja, den passer over. Men som du sier må du ha spakstellet til 240. 740 har lengre spakstell enn 240. Ca5-6cm. Jeg har liggende M47 kasse og spakstell til 240 om noen er int. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 æiæiæiæi kjøping og selging må ikke fåregå på forumet!! tenk om noe skulle få fatt i noe de trengte! nei huff å huff! HAHA:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.