Gå til innhold

Kjøp av 1994 325 cab

Ranger emnet

Cosw

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå en montrealblue (tror jeg det heter) 94 modell 325 cab på hånden, gått 101 000km, skinn, ac, automat, strøken inni og utenpå bortsett fra noen riper og 2 parkeringsbulker.. Bilen er helt orginal, senket. Men den var litt lavere bak enn foran :confused:

Servicehefte er fulgt opp også. motoren svettet litt.

16" sommerfelger, ikke de råeste :)

Er det noen kjente feil med disse bilene? Noe jeg må huske å sjekke?

Hva er normal pris for en bil som denne?

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Har nå en montrealblue (tror jeg det heter) 94 modell 325 cab på hånden, gått 101 000km, skinn, ac, automat, strøken inni og utenpå bortsett fra noen riper og 2 parkeringsbulker.. Bilen er helt orginal, senket. Men den var litt lavere bak enn foran :confused:

Servicehefte er fulgt opp også. motoren svettet litt.

16" sommerfelger, ikke de råeste :)

Er det noen kjente feil med disse bilene? Noe jeg må huske å sjekke?

Hva er normal pris for en bil som denne?

Kan kanskej svare på senkinga. Kan hende den er senka 40/40 og da blir den vel litt høyere foran, for den er jo det org. Og da man senker lik foran og bak blir den som org bare 40mm lavere.

Er dette import? sjekke km stand?

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt en 94 mod 325i cab... problemet med min var slark i festene til taket, sømmer som hadde starta og løsne ved bakruta osv...

sjekk om taket går perfekt av og på... er det mistanke til noe som ikke stemmer så hold deg langt unna...

verksted regninga på å få det fiksa vil du ikke ha :) er det noe du lurer på så bare pm meg...

bilder av cab'n jeg hadde btw =)

173_7328.sized.jpg

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ny motortype i 94 modellene?

325 fra og med 94 har vanos, det er vel igrunn variabel kam tror jeg... noe alla samme som honda har... vtec...men vil ikke si dette for sikkert...

hadde med vanos på cabn jeg hadde, og på coupe'n jeg har nå er det ikke vanos igjen

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bra valg :)

1994 mod 325ia har nok Vanos..

Det du skal være klar over er at en 325ia Cab ikke går så utruli godt tross at den har 192hk.. Den veier en hel del kilo, og automaten stjeler litt effekt.. Men, automaten er digg.. Og det sparker greit unna fordiom.. Mye bensin bruker den om du trør på litt :)

Det du burde sjekke er bærekuler forran, om de er gåene så burde de skiftes fort.. Jeg kan være behjelpelig med å skaffe komplette bærearmer med indre og ytre bærekule + bærearmsforing for en bra pris..

Vannpumpe er også noe å bry seg om, impellerene er av plastikk orginalt, og disse går til faen etterhvert..

Foringer i bakstillingen er også noe som det går mye av..

Også burde du sjekke taket nøye ja.. Bakruta bruker å bli dårlig, da denne er av plastikk som bøyes hver gang taket blir lagt ned.. Men, er ikke så dyr.. Skal skifte min snart..

Er det noe slags skjørter jeg kan sette på frontfangeren?

Syntes den orginale er litt kjedelig..

Noen som vet ca pris på å lakkere "helt ned" ?

Du kan sette på en GT2-look leppe som finnes til orginal fangeren, eller så kan du kjøpe deg en orginal M-front..

Kanalene trenger du ikke lakke, det ligger et lag lakk under det gråe som er på kanalen.. Så da kan du gjøre som Rage har gjort på sin, blir supert det.. :)

Les mere her!

Bare spør om det er noe mere.. Jeg kommer ikke på mere ting....

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) plasten i bakruta var skiftet for ikke så lenge siden.. Blir det "klunke" lyder over hull osv i veien hvis bærekulene er gåene?

Om det er klunkelyder bakfra over hull og dumper i veien så er det helt sikkert foring i bakstillingen din som er gåen..

Om bærekulene er gåene så hører du en en annen klunke lyd da også.. Men forfra.. Men, den er ikke like markant som foringa i bakstillingen.. Bærekulene sjekker du lett.. Jekk opp bilen.. Så ser du jo om hjulet detter innover.. Så rister du litt på det.. Er det leent så er nok bærekulene gåene.. Jeg skiftet nettopp mine.. Må skifte styreledd og lenkerarmer også.. Og skal ta automatkasse olje skift nå, må bare finne ut hvilken olje jeg skal ha!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider