Gå til innhold

Får strøm i meg når jeg lukker døra

Ranger emnet

mr_primera

Anbefalte innlegg

Statisk elektrisitet. Kommer ofte hvis du har setetrekk av et eller annet syntetisk materiale(f.eks polyester), eller hvis det er tørt i været. Tror det fins en spray som skal hjelpe...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statisk elektrisitet. Kommer ofte hvis du har setetrekk av et eller annet syntetisk materiale(f.eks polyester), eller hvis det er tørt i været. Tror det fins en spray som skal hjelpe...

Ja, har blitt værre og værre siste tiden...:/

Kjipt å grue seg til å lukke døren...hehe...:p

Bruker føttene også, men da får jeg støtet når jeg skal låse:p

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har blitt værre og værre siste tiden...:/

Kjipt å grue seg til å lukke døren...hehe...:p

tips : når du går ut, hold i dørramma før du setter beina i bakken.

når du går inn, så hold i metallet på nøkkelen, og sett den forsiktig borti låsen. Da går støtet mellom nøkkelen og bilen. Du merker det litt for det, men mye, mye mindre.

Selv er jeg en del plaget med statisk elektrisitet, men det kommer og går. Mye avhengig av skoene. Værst er det på rema borti her, der handler jeg bare i nødsfall. Sist fikk jeg så støt at jeg hadde vondt i nakken resten av kvelden.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips : når du går ut, hold i dørramma før du setter beina i bakken.

når du går inn, så hold i metallet på nøkkelen, og sett den forsiktig borti låsen. Da går støtet mellom nøkkelen og bilen. Du merker det litt for det, men mye, mye mindre.

Selv er jeg en del plaget med statisk elektrisitet, men det kommer og går. Mye avhengig av skoene. Værst er det på rema borti her, der handler jeg bare i nødsfall. Sist fikk jeg så støt at jeg hadde vondt i nakken resten av kvelden.

Takker....bra tips..! må prøves...

Forresten har jeg nye sko også...hehe..kan ikke kom på at jeg hadde problemet før jeg kjøpte nye sko heller..;p

Men tipset ditt skal prøves ja!:)

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slikt jeg også. Smeller rett igjenn både skjorte og jakke :P Skikkelig ubehabelig, det blir som du sier, til at man gruer seg til å lukke døren ;P Mitt tips, smyg deg ut og lukk døren med å trykke i vinduet ;)

Noe konstruktivt: Man får kjøpt sånn wire som går ned i bakken for å fjerne statisk elektrisitet, jeg vurderer å prøve noe slikt!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett mythbusters? der tester de myten med at statisk elektrisitet antenner bensin.. og ja, det er riktig ;)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... :) Er ikke værst når en får større adrenalin kick av å lukke døra enn å kjøre hardt med bilen. :) Btw, du får også kjøpt slik rompe du monterer under bilen som ligger å subber nedi veien... :) Husker pappa hadde en slik på 240stv vi hadde for leenge siden. Virka faktisk. :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg må si, det er et ganske artig problem du/dere har :D

Ja, det er faktisk grisekult.. Ikkno som er så artig som å få støt av bilen. Særlig ikke når man er ut og inn av bilen 5-6 ganger pr. dag...

@MR_Primera : du kan jo prøve de gamle skoene igjen, og se om det forsvinner.

Heldigvis byttet vi plass på jobben for litt sida. Med de skoa jeg har nå, og den gamle plassen var det helt jævlig. Det var ingen som trodde det var mulig å få støt av _planter_ inntil jeg bare gikk en liten tur over gulvet og satt fingeren borti planta. Var flere som fikk seg en liten overraskelse da de hørte det gnistret. Ubehagelig er det også. Jeg gikk gjerne rundt og var stiv i nakken hele dagen inntil jeg fant ut at det var skoene sin skyld. Jeg har ikke samme problemet med de samme skoene andre stedet i bygget, heldigvis.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det bare høres....lissom....helt sykt ut!

akkurat som om bilen tar igjen for noe :D

Tro hva jeg har gjort plantene for noe gæli :-)

Eller handlevognene på rema.

Tror faktisk jeg er ganske snill med bilen også.

Det høres sikkert merkelig ut, men det er faktisk jævlig plagsomt.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider