Gå til innhold

Dekkdimensjoner, lover og pussing..

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på hvor høyt jeg har lov i følge norske lover å øke dekkdimensjonen, felgdimensjonen og profilen i dekka Det er en Audi 80 cc det er snakk om. Jeg har nå originalt 175/60 - 13 dekk på bilen min nå. Jeg har ett par med 205/30 - 17 dekk liggende og slenge som jeg gjerne har lyst å ha på bilen i og med at de passer rett på bilen. Men blir dette loveligt? heyyou Og er det noen som har råd til helnedsliping av bil? Det tar jo gruleig lang tid og papir med en slik slipemaskin jeg bruker. Den er som ett kvadrat. Jeg kan ikke sandblåse. Har ikke apparat til det.

Takker for svar.

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal med 175/60 13 har rulleomkrets på 169.7

 

205/30 17 har 174.2 i rulle omkrets... 2.6% forsjell

 

http://www.nordicaudi.com.... velg "FAQ" og så "felg å dekk".

der har dem et utregnings prog for dekk str.

 

Står at omkretsen må være innenfor +/- 5%.

 

men må som regel føre in størrelsen på felgene inn i vognkortet hvis man bytter til større felg. Men så lenge omkretsen er lik så skal det gå greit det.

Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt

X-Audi Competition quattro 94mod

X-Audi 80 1.8s med GTI motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Tusen takk for svar andående dekkdimensjonen. Da blir det 205/30 - 17 på meg så snart jeg får råd til å skifte ut bakhjula som er 215/30 - 17. Men da angående pussing. Noen som har råd om hvordan det er mulig å få det litt mer effektivt enn med maskin som jeg driver med nå? Sandblåsing kan jeg som sagt ikke gjøre på hrunn av dårlig kompressor. angry

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår